کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تشدید بارش باران در برخی استان‌های کشور/ آسمان پایتخت بارانی می‌شود

نقشینه گفت: روز شنبه بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و چهار محال و بختیاری تشدید می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه طی امروز و فردا آسمان اکثر مناطق کشور صاف است، اظهار کرد: از بعدازظهر پنج شنبه و روز جمعه برای شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی از ورود سامانه جدید بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود سامانه بارشی از بعدازظهر جمعه به شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور، بتدریج بارش برف و باران و وزش باد در دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی آغاز خواهد شد.

نقشینه ادامه داد: روز شنبه گسترش و تقویت سامانه بارشی علاوه بر شمال غرب و بخش‌هایی از غرب کشور، بارش بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز مرکزی تحت تاثیر قرار می‌دهد، ضمن آنکه شنبه شب در شمال شرق و شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، روز شنبه بارش در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه و شمال چهار محال بختیاری از شدت بیشتری برخوردار است.


بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۱۷ بهمن / افزایش ۴ تا ۷ درجه دما از عصر امروز


وی با اشاره به اینکه طی روز یکشنبه بارش در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکز تداوم‌می یابد، بیان کرد: طی روز یکشنبه برای شمال شرق و بخش‌هایی از شرق احتمال بارندگی وجود دارد.

نقشینه افزود: روز دوشنبه بارش برف و باران در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کشیده می‌شود و در دامنه‌های شمالی و مرکزی زاگرس به صورت پراکنده بارش خواهیم داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی کشور خبر داد و گفت: با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر از شنبه شب شاهد وزش باد شدید، مواج شدن دریای خزر، کاهش دما، بارش باران و در ارتفاعات برف آغاز می‌شود و تا روز سه شنبه بارش در استان‌های شمالی کشور تداوم‌می یابد.

وی ادامه داد: از بعدازظهر یکشنبه تا پایان روز دوشنبه برای مناطق شمالی کشور بارش برف در مناطق واقع در جلگه خزر و وزش باد شدید در نیمه شرقی و جنوب شرق و خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

نقشینه ادامه داد: طی روز‌های یکشنبه تا سه شنبه برای بیشتر مناطق کشور به جز جنوب و جنوب شرق کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

دمای پایتخت کاهش می‌یابد

وی آسمان تهران را تا جمعه شب صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد شدید متوسط پیش بینی کرد.

نقشینه در پایان تصریح کرد: از صبح شنبه تا دوشنبه افزایش ابر، بارش برف و باران و در ارتفاعات کولاک برف خواهیم داشت، ضمن آنکه طی روز‌های یکشنبه تا سه شنبه کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما را داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار