دستگیری عامل انتشار شایعه ورود ویروس کرونا به بندرعباس

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی عامل انتشار خبر کذب ورود ویروس کرونا به بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ،علی اصغر افتخاری رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: عامل انتشار خبر کذب ورود ویروس کرونا به بندرعباس شناسایی شد.

اوبا اشاره به دستگیری عامل انتشار این شایعه افزود:هیچگونه مورد بیماری از این ویروس در استان هرمزگان مشاهده نشده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت:طی انتشار یک خبر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر انتشار ویروس کرونا در بندرعباس و بستری این فرد در بیمارستان موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

افتخاری افزود: به محض رؤیت این خبر در فضای مجازی بلافاصله با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تماس گرفته شد و در خصوص این خبر گفتگو شد این شایعه را تکذیب کردند.

او گفت: با توجه به حساسیت موضوع و برای جلوگیری از تشویش اذهان عمومی و همچنین سو استفاده برخی افراد، کارشناسان این پلیس کمتر از ۱ ساعت موفق به شناسایی انتشار دهندگان این خبر کذب در فضای مجازی شدند.

افتخاری افزود: پس از شناسایی با هماهنگی مقام قضائی افراد مذکور به این پلیس احضار که پس از انجام مصاحبه متوجه اشتباه خود شده و اظهار ندامت و پشیمانی کردند که پرونده با تکمیل مستندات جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

او از شهروندان خواست به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار مربوطه را فقط از طریق رسانه‌های رسمی کشور کسب و از انتشار اخباری که منبع آن مشخص نیست در فضای مجازی اجتناب کنند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت:: شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه وقایع سایبری، مصونیت از شگرد‌های مجرمانه و گزارش جرایم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

کرونا نوعی ویروس است که باعث ایجاد عفونت در سیستم تنفسی فوقانی و تحتانی می‌شود و این ویروس معمولاً می‌تواند با ایجاد مشکلات خفیف تا متوسط در دستگاه تنفسی فوقانی، مانند سرماخوردگی باعث بیماری شود.

ابتلا به  ویروس کرونا با علائمی مانند آبریزش بینی، سرفه، گلو درد، سردرد و تب آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۲۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
هر کس هر کاری خواست بکنه بعد هم اظهار ندامت و پشیمانی بکنه که نشد،باید با شدیدترین وجه باهاش برخورد بشه که کلا شایعه سازی از یادش بره