خطیب جمعه یاسوج؛

استقلال و وابستگی نبودن از برکات انقلاب اسلامی

امام جمعه یاسوج گفت: استقلال و عدم وابستگی به شرق و غرب از برکات پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی خطیب جمعه یاسوج با اشاره به در پیش بودن یوم الله ۲۲ بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در این روز مهم حکومت منحوس پهلوی سقوط کرد، انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و نظام مقدس جمهوری اسلامی در کشور استقرار یافت.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی افزود: هم‌اینک ملت ایران به برکت انقلاب با افتخار زندگی می‌کنند در حالی که در دوران پهلوی زندگی تحقیرآمیزی داشتند و به شرق و غرب و استکبار وابسته بودند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: برای درک این موضوع دوران کنونی با زمان پهلوی مقایسه شود هر چند که مشکلات و کمبود‌هایی در کشور وجود دارد، اما با مقایسه این دوران می‌توانیم درک بهتری داشته باشیم.

امام جمعه یاسوج گفت: وضعیت اقتصادی مردم استان قبل از انقلاب فاجعه‌بار و اسفناک بود، اما امروزه وضعیت به مراتب بهتر شده به طوری که قابل قیاس با آن دوران نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه خدمات رفاهی از جمله آب، برق، گاز، آموزش، سلامت و بهداشت و درمان بهبود یافته و میزان دسترسی مردم در حال گسترش است، عنوان کرد: منابع کشور در دوران پهلوی، هم از سوی حکومت و هم بیگانگان چپاول می‌شد و کشور در آن دوران مستعمره بیگانگان بود و هیچ اختیاری از خود نداشت در حالی که امروزه مقابل نظام استکباری می‌ایستد.

او با اشاره به بهبود غیر قابل مقایسه شرایط رفاهی و قدرت خرید مردم استان نسبت به گذشته افزود: در زمان پهلوی تنها ۱۶ درصد مردم از نعمت برق برخوردار بودند در حالی که اکنون صد در صد کشور از نعمت برق برخوردار است.

امام جمعه یاسوج و نماینده، ولی فقیه در استان گفت: درحکومت پهلوی انگلیس و آمریکا از یک طرف و حکومت پهلوی از طرف دیگری سرمایه‌های ایران را غارت می‌کردند.

حجه الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه‌های مختلف اضافه کرد: در رتبه بندی علمی فیزیک در دوران قبل از انقلاب ایران در جایگاه ۵۶ دنیا بود در حالی که امروزه به رتبه ۱۳جهان رسیده ایم.

او ادامه داد: حضور پرشور ملت ایران و مردم استان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ امسال موجب بی‌اثر شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود و از مردم برای حضور حماسی در این مراسم دعوت می‌کنم همچون گذشته حماسه خلق کنند.

حسینی افزود: دشمنان بدانند که ملت ایران اهل ذلت، تسلیم و شکست نیستند و هر جا مقاومت و ایستادگی کرده‌اند پیروزی و موفقیت نصیب آن‌ها شده است.
 
انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.