برای محرومیت‌زدایی درمیان:

انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان و استانداری خراسان جنوبی

در جهت محرومیت زدایی از شهرستان درمیان، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و استانداری خراسان جنوبی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

انعقاد تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان و استانداری خراسان جنوبیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  معتمدیان استاندار خراسان جنوبی ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهم نامه محرومیت زدایی مناطق محروم استان گفت: تفاهم نامه‌ای در جهت کمک به زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی و فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال با هدف تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و روستا‌ها بین استانداری خراسان جنوبی و بنیاد مستضعفان منعقد شد.

او افزود: اقدامات زیادی در بازه زمانی سه سال گذشته براساس برنامه ریزی و اقدامات کارشناسی انجام شده و با تمام توان از ظرفیت‌های استان استفاده می‌شود.

معتمدیان بیان کرد: پروژه‌های مهم که از چند سال گذشته در استان توسط بنیاد علوی آغاز شده بود، امروز افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: از جمله این اقدامات نیز احداث پنج مدرسه در چهار شهرستان استان با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و پنج زمین چمن مصنوعی و یک سالن ورزشی با مجموع اعتبار حدود ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ تومان است.

او ادامه داد: توسعه استان و تمرکز دستگاه‌های اجرایی بر مناطق کم برخوردار از موضوعات جدی بوده که از سال گذشته در استان دنبال شده است.

معتمدیان تصریح کرد: شهرستان درمیان یکی از شهر‌های کم برخوردار و محروم و مرزی استان بوده که بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی آن گام برمی دارند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: قرار است بنیاد مستضعفان در جهت کمک به توسعه این منطقه از استان و در کنار دولت کمک کند.

بنیاد علوی برای رفع محرومیت از درمیان سرمایه‌گذاری می‌کند

منصوری مدیرعامل بنیاد علوی گفت: شهرستان درمیان به عنوان چهاردهمین منطقه کشور برای محرومیت‌زدایی انتخاب شده و قرار است در حوزه‌های مختلف در این منطقه سرمایه‌گذاری جدی و کار جهادی صورت گیرد.

او  افزود: یک مجموعه ورزشی فرهنگی نیز به همراه پنج چمن مصنوعی امروز افتتاح شد که امیدواریم برای رفع نیاز‌های مردم استان مؤثر باشد.

منصوری با بیان اینکه محور دوم سفر، انتخاب شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی بود، تصریح کرد: انتخاب مناطقی از کشور برای سرمایه‌گذاری در جهت محرومیت‌زدایی از جمله هدف‌گذاری‌های بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی است.

مدیرعامل بنیاد علوی اظهار کرد: با مطالعات و مشورت‌های صورت گرفته با نخبگان و خبرگان و مردم، شهرستان درمیان به عنوان چهاردهمین نقطه هدف بنیاد مستصعفان و بنیاد علوی برای محرومیت‌زدایی انتخاب شد.

منصوری تصریح کرد: در کنار دولت و با مشارکت مردم در چندین حوزه ورود جدی و عملیاتی خواهیم کرد تا  در جهت خدمت به مردم گام برداریم.

مدیرعامل بنیاد علوی اظهار کرد: اقدامات در حوزه‌های عمران و آبادانی، اشتغال و کارآفرینی، مسائل فرهنگی، آموزش و تربیت و مسائل مرتبط و سلامت خواهد بود و در این حوزه‌ها سرمایه گذاری جدی صورت خواهد گرفت.

او عنوان کرد: امیدواریم با کار مشارکتی در کنار مسئولان استان و با اقدام جهادی در حد فاصل سه تا پنج سال بتوانیم بخشی از مشکلات منطقه را حل کنیم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار