"مردن در آب مطهر"؛ روایتی تکراری از مهاجرت اتباع افغان

نوید محمودی در فیلم تازه أش، همان داستان مهاجران افغان را روایت می‌کند، اما نمی‌تواند فراتر از فیلم قبلی أش چند متر مکعب عشق یا شکستن همزمان بیست استخوان حرکت کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، قصه فیلم "مردن در آب مطهر" پنجمین ساخته نوید محمودی به سراغ مهاجرت افغانی‌ها به اروپا صحبت می‌کند و حامد شخصیت اصلی فیلم جوان مسلمانی است که برای مهاجرت در اروپا باید مسیحی شود و این موضوع قصه را با چالش‌های زیادی روبرو می‌کند.

اگرچه نوید محمودی با ساخت فیلم‌هایی مثل چند متر مکعب عشق، رفتن، رونا، شکستن همزمان بیست استخوان همچنان موضوعات فیلم هایش را به مهاجران اختصلص داده، اما در فیلم جدیدش مردن در آب مطهر نتوانسته فراتر از آثار قبلیش حرکت کند و همچنان روند داستان بر اساس روایتی تکراری از فرار اتباع افغانی از کشور جنگ زده خود خود است که امیال و آرزوهایشان را در مهاجرت به ایران و یا سایر کشور‌های اروپایی می‌بینند.

نکته‌ای که در خصوص فیلم "مردن در آب مطهر" می‌توان به آن اشاره کرد به نام فیلم است، موضوعی که در مورد بسیاری از آثار جشنواره امسال صدق می‌کند و انتخاب فیلم با موضوع قصه سنخیتی ندارد.

سحر علیپور تنگسیری دبیر فرهنگ و هنر پویش خبر در شیراز و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی در خصوص فیلم مردن در آب مطهر گفت: مردن در آب مطهر روندی کند و کسل کننده دارد، اطلاعات به موقع و به اندازه کافی به مخاطب داده نمی‌شود، شخصیت‌ها پرداخت نشده اند و همچنان تا پایین فیلم برای مخاطب ناشناس باقی می‌مانند، علت‌ها و معلول در جای درست قرار ندارند. نماد سازی‌ها هیچ معنا و پیش روندگی در داستان ایجاد نمی‌کند.

علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری و سوگل خلیق علیرضا آرا، امیررضا رنجبران، خیام وقار و پیمان مقدمی از بازیگران فیلم مردن در آب مطهر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار