سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آمریکا

جوزپ بورل مقامات آمریکایی را در جریان سفر خود به ایران قرار داد و به بحث درباره طرح صلح خاورمیانه پرداخت.

سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به آمریکابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز جمعه مقامات آمریکایی را در جریان سفر خود به ایران قرار داد و به بحث درباره طرح صلح خاورمیانه، که از آن انتقاد کرده است، پرداخت.

بر این اساس، بورل در نخستین سفر خود به واشنگتن از زمان برعهده گرفتن این سمت در ماه دسامبر، با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و پس از آن اعلام کرد درباره "همه چیز" بحث شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف درباره چشم انداز صلح در خاورمیانه، روابط تجاری آمریکا-اتحادیه اروپا و موضوع ایران و روسیه گفتگو کردند.

بورل پیشتر این هفته به تهران سفر و با حسن روحانی دیدار و درباره کاهش تنش‌ها و حفظ توافق سال ۲۰۱۵ ابراز امیدواری کرد.

بورل همچنین در واشنگتن با جرد کوشنر، مشاور و داماد ترامپ و نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که شخصیت ارشد دموکرات در کنگره است، دیدار خواهد کرد. بورل می‌گوید اتحادیه اروپا "به ویژه نگران" تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بیشتر مناطق کرانه باختری و دره اردن است. انتقاد بورل پس از آن مطرح شد که اتحادیه اروپا به علت مخالفت برخی از اعضا به ویژه دولت راست گرای مجارستان، نتوانست بیانیه مشترکی در محکومیت طرح معامله قرن ترامپ منتشر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار