موج انتقام ترامپ از عاملان استیضاح خود؛ دومین مقام آمریکایی هم برکنار شد

رئیس‌جمهور آمریکا در حال انتقام از تمام کسانی است که علیه او در روند استیضاحش در کنگره شهادت داده‌اند.

موج انتقام ترامپ از عاملان استیضاح خود؛ دومین مقام آمریکایی هم برکنار شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درحال انتقام از تمام کسانی است که علیه او در روند استیضاحش در کنگره شهادت داده اند.

بر این اساس، ترامپ گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را به دلیل شهادت علیه خود در جریان رسوایی اوکراین گیت برکنار کرد. ساندلند با حضور در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را متهم به سواستفاده از قدرت کرده بود.

ساندلند با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: به من اطلاع داده اند که رئیس جمهور خواستار فراخواندن فوری من از بروکسل است.


بیشتر بخوانید: برکناری یک مقام کاخ سفید از سوی ترامپ به دلیل شهادت علیه او


ترامپ ساعاتی قبل نیز سرهنگ الکساندر ویندمن، متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید را از سمتش برکنار کرد. دلیل این برکناری شهادت ویندمن علیه استیضاح ترامپ در جریان رسوایی اوکراین بوده است.

ویندمن به عنوان یک افسر ارشد نظامی در شورای امنیت ملی کاخ سفید فعالیت می‌کرد. او فردی است که پس از گوش دادن به مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، علیه رئیس‌جمهور آمریکا شهادت داد. سرهنگ الکساندر ویندمن در جریان تحقیقات استیضاح ترامپ که در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، به عنوان شاهد حضور یافت.

مجلس سنای آمریکا بامداد روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

در پی افشای مکالمه جنجالی ترامپ و همتای اوکراینی او در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یزدان
۱۶:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
باطل رفتنی هست
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۳:۰۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
خبر آمد خبری در راه است،
سرخوش آن دل که از آن آگاه است
سردار حاجی زاده قرار است یه خبرهایی بدهند،
بی صبریم فرمانده،
Iran (Islamic Republic of)
سیامک امامیه
۱۱:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
عملیات انتقام خون حاج قاسم در خور و شایسته مقام ایشان نبود . از سپاه پاسداران انتظار بیشتری در این واکنش داشتیم . هدف نباید ترساندن دشمن باشه . وقتی داریم وضعیت جنگی رو تجربه میکنیم بهتره گوشه آیی از وضعیت جنگی رو به کشورهای اروپایی مخصوصا فرانسه و کشور آمریکا نشون بدیم . حرکت و واکنش سپاه در زمان مناسب و سریع انجام شد . اما انتظار عملیات دامنه دار و پاسخ کوبنده به کشور قطر و پایگاهای آمریکا در منطقه رو داشتیم .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۴۲ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من هم موافقم که این اقدام در شأن شهید سلیمانی نیست من به جنگ و قوانین جنگی وارد نیستم اما سپاه هم به نظر اقدامش مناسب بود و چون از عراق حمله شده بود به ایشون. این اتفاق باید برای آمریکا در این کشور می افتاد نه کشور دیگری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
ترامپ دیوانه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
وضعیت بوجود آمده در آمریکا همان چوب حق است که بخاطر شهید کردن سردار عزیز ما سلیمانی بر سر آنها می خورد. چون طرفداران و مخالفان ترامپ تقریباً نصف و نصف هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
خوب هر کسی جای ایشون بود این کارو می کرد
آخرین اخبار