برکناری یک مقام کاخ سفید از سوی ترامپ به دلیل شهادت علیه او

رئیس جمهور آمریکا یکی از اعضای شورای امنیت ملی را به دلیل شهادت علیه خود در پرونده رسوایی اوکراین برکنار کرد.

برکنار یک مقام کاخ سفید از سوی ترامپ به دلیل شهادت علیه اوبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یکی از اعضای شورای امنیت ملی را به دلیل شهادت علیه خود در پرونده رسوایی اوکراین برکنار کرد.

بر این اساس، ترامپ بامداد امروز به وقت تهران سرهنگ الکساندر ویندمن، متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید را از سمتش برکنار کرد. دلیل این برکناری شهادت ویندمن علیه استیضاح ترامپ در جریان رسوایی اوکراین بوده است.

ویندمن ساعاتی قبل از کاخ سفید به بیرون هدایت شد. به او گفته شده است دیگر نیازی به خدمات وی در کاخ سفید برای سمت نیست.

ویندمن به عنوان یک افسر ارشد نظامی در شورای امنیت ملی کاخ سفید فعالیت می‌کرد. او فردی است که پس از گوش دادن به مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، علیه رئیس‌جمهور آمریکا شهادت داد. سرهنگ الکساندر ویندمن در جریان تحقیقات استیضاح ترامپ که در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، به عنوان شاهد حضور یافت.

مجلس سنای آمریکا بامداد روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

در پی افشای مکالمه جنجالی ترامپ و همتای اوکراینی او در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد.

ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار