ورود دستگاه TBM حفاری خط ۳ قطار شهری مشهد به پایانه امام رضا (ع)

با حضور فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، عملیات ورود دستگاه TBMحفاری پروژه خط ۳ قطار شهری مشهد به پایانه امام رضا(ع) رسید.

ورود دستگاه حفاری خط ۳ قطار شهری مشهد به پایانه امام رضا(ع)حسن جعفری مسئول فنی حفاری پروژه خط ۳ قطار شهری مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اشاره به اینکه امروز  ۱۹ بهمن با حضور دکتر سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد عملیات ورود دستگاه حفاری خط ۳ قطار شهری مشهد به پایانه امام رضا(ع) به انجام می رسد، گفت: این خط دارای دو ایستگاه در حرم مطهر امام رضا(ع) در باب الجواد(ع) و شارستان است.
 
او افزود: ایستگاه قطار شهری پایانه امام رضا(ع)، نقطه استراتژیک این خطوط بوده به دلیل اینکه اتصال کننده دوگانه قطار شهری و همچنین اتصال پایانه مسافربری به حرم مطهر امام رضا(ع) است.
 
جعفری تصریح کرد: مراسم ورود دستگاه TBMحفاری خط ۳ قطار شهری مشهد به پایانه امام رضا(ع) بیانگر پیشرفت ۵۵درصدی این پروژه ست که اتصال این ایستگاه تا ایستگاه میدان شهدا تا افق۱۴۰۰ به اتمام می رسد.
 
خط ۳ قطارشهری مشهد به طول ۲۸ و نیم کیلومتر با ۱۲ ایستگاه به صورت سازه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، در حال ساخت است که  اتمام عملیات اجرایی آن در پایانه امام رضا(ع) با حفاری مکانیزه ظرف یک و نیم تا دو سال اینده به اتمام می رسد.
 
ایستگاه‌های خط ۳ قطار شهری مشهد از شهرک ابوذر تا الهیه است و با حداکثر توان ۸۰ کیلومتر در ساعت می‌تواند بالغ بر۲۰٫۰۰۰ مسافر را منتقل کند.
 
 خط ۳ قطار شهری مشهد بزرگترین خط قطار شهری ایران با  ۲۲ ایستگاه است.
 
اعتبار هر متر از حفاری بالغ بر ۶۰ میلیون تومان و هر کیلومتر از ساخت تونل قطارشهری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است.
 
انتهای پیام/ف.ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.