دستگیری شکارچیان قبل از شکار توسط گشت محیط زیست

دو نفر شکارچی غیرمجاز در ارتفاعات خلیل آباد که فاقد پروانه شکار و صید بودند دستگیر و به خارج از منطقه هدایت شدند.

شکارچیان در دام قانون قبل از شکاربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید شفیعیان رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: در سومین گشت مشترک زمستانه محیط زیست خلیل‌آباد و بردسکن ۲ نفر شکارچی قبل از اقدام به شکار و اینکه حیوانی وحشی را از طبیعت حذف نمایند متوقف و به خارج از منطقه هدایت شدند.

 او ادامه داد: هم‌زمان با برگزاری سومین دوره از گشت‌های مشترک یگان‌های حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد و بردسکن در فصل زمستان، مأمورین یگان محیط زیست به پایش و دوربین کشی در ارتفاعات خلیل‌آباد پرداختند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلیل‌آباد گفت: در این پایش با مشاهده دو نفر در این ارتفاعات به آن‌ها مشکوک شده و در راستای جلوگیری از وقوع جرم شکارچیان مذکور که فاقد پروانه شکار و صید بودند را قبل از اقدام به شکار متوقف و با هماهنگی قضایی به خارج از منطقه هدایت کردند.

شفیعیان با تأکید بر اینکه از متخلفین یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی و تعدادی فشنگ کشف شد، افزود: مشارکت و همکاری مردم در جلوگیری از وقوع جرم‌های زیست‌محیطی از مهم‌ترین عوامل حفاظت از محیط زیست است.

او تصریح کرد: خلیل‌آباد در استان خراسان رضوی زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری، چون قوچ و میش، کل و بز، کبک، تیهو، انواع باقرقره و سایر گونه‌های جانوری و گیاهی است.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار