پیش بینی کولاک در استان البرز و جاده چالوس

بارش برف که از شب گذشته در جاده‌های کشور از مناطق شمال‌غربی آغاز شده تا دو روز آینده به استان البرز و جاده چالوس خواهد رسید.

پیش بینی کولاک در استان البرز و جاده چالوسبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان راهداری از بامداد امروز سامانه بارشی وارد کشور شده و استان آذربایجان‌غربی و دیگر استان‌های همجوار مانند آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان، همدان و کرمانشاه را در برگرفته است.

بر اساس اعلام سازمان راهداری از امشب (شنبه) و به‌ویژه فردا (یکشنبه) احتمال کولاک در برخی نقاط و جاده‌های استان‌های شمال‌غربی، غربی و بعضی مناطق همجوار آن وجود دارد و از روز‌های آینده این سامانه بارشی به تدریج به استان البرز نزدیک خواهد شد و احتمال بارش برف نسبتا سنگین و حتی کولاک در جاده پرتردد چالوس وجود خواهد داشت.

مرکز مدیریت راه‌های کشور اکنون جاده‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است، اما با توجه به احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی این مرکز خواستار تردد  با احتیاط در این مسیر‌ها شده است.
بیشتر بخوانید: وضعیت آب و هوا در ۱۹ بهمن/ آغاز بارش برف و باران طی ۲۴ ساعته آینده

همچنین هشدار داده شده است که برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر کشور همراه داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی الزامی است.

بر اساس گزارش این مرکز از آخرین وضعیت جوی هم اکنون بارش برف و باران در برخی از جاده‌های استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه آغاز شده است.

سازمان راهداری از آماده باش کامل راهداران در استان‌های مذکور خبر داده است و احتمال داده که جاده‌ای در این ایام مسدود نشود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار