ونزوئلا: تشدید تحریم‌های آمریکا در ادامه اقدامات خصمانه ترامپ عله مردم ما است

وزارت خارجه ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه هواپیمایی ملی این کشور را گام جدیدی از سوی ترامپ در تشدید اقدامات خصمانه‌اش علیه مردم ونزوئلا دانست.

پرچم ونزوئلابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی تله سور، وزارت امور خارجه ونزوئلا تحریم‌های جدید آمریکا علیه شرکت هواپیمایی ملی این کشور (کانویاسا) را تلاشی در جهت تاثیر گذاشتن بر شرکت‌های ونزوئلایی عنوان کرده و افزود اقدام آمریکا گام جدیدی از سوی دونالد ترامپ در تشدید اقدامات خصمانه‌اش علیه مردم ونزوئلا است.

بر این اساس، وزارت امور خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ونزوئلا به شدت یورش جدید دولت آمریکا و ماشین امپریالیستی اش را علیه ملت ونزوئلا، نهاد‌های دموکراتیک و شرکت‌های دولتی، و به طور خاص تصمیم غیر قانونی و خودسرانه‌ای که امروز از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه کانویاسا، خط هوایی ملی ما اتخاذ شد، رد می‌کند.»

مطابق با متن این بیانیه، تصمیم جدید آمریکا بر خلاف معاهدات بین المللی مرتبط با حمل و نقل هوایی عنوان شده است. «با این تصمیم یکجانبه جدید تحمیل شده، فرا سرزمینی و ناقض حقوق بین الملل و معاهدات بین المللی که قواعد حمل و نقل هوایی را تنظیم می‌کند، دولت ترامپ یک قدم بیشتر به سمت تشدید تجاوز‌ها علیه مردم ونزوئلا بر می‌دارد.»


بیشتر بخوانید: تاکید دوباره روسیه بر حمایت قاطع از مادورو

روسیه: بحث درباره تغییر حاکمیت در ونزوئلا کاملا ناپذیرفتنی است


وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه جمعه، ۱۸ بهمن، تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال کرد.

دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه خطوط هوایی «کانویاسا» و ۴۰ هواپیمای وابسته به آن اعمال کرده است.

کانویاسا بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی ونزوئلا به شمار می‌رود که پرواز‌های آن علاوه بر مقصد‌های داخلی، تمامی آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب را دربر می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار