آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال کرد

وزارت خرانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های جدیدی علیه خطوط هوایی کانویاسای ونزوئلا و ۴۰ هواپیمای وابسته به آن اعمال کرده است.

واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه جمعه، ۱۸ بهمن، تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال کرد.

دفتر کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه خطوط هوایی «کانویاسا» و ۴۰ هواپیمای وابسته به آن اعمال کرده است.

کانویاسا بزرگ‌ترین خطوط هواپیمایی ونزوئلا به شمار می‌رود که پرواز‌های آن علاوه بر مقصد‌های داخلی، تمامی آمریکای جنوبی و حوزه کارائیب را دربر می‌گیرد.


بیشتر بخوانید:

وزیر خارجه آمریکا: استراتژی ما در قبال ونزوئلا «موثر» بوده است

تحریم جدید آمریکا علیه ونزوئلا


آمریکا طی سال‌های اخیر با حمایت همه‌جانبه از مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، این کشور را با بحران سیاسی و آشوب‌های خیابانی مواجه کرده است که در بهمن ماه سال گذشته  شدت این ناآرامی‌ها افزایش یافت. خوان گوایدو اوایل بهمن پس از چراغ سبز دونالد ترامپ و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال‌برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد؛ اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت.

از زمان آغاز بحران در ونزوئلا تاکنون، دولت آمریکا در چندین نوبت تحریم‌هایی را علیه  این کشور اعمال کرده است.

مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند. با این حال، آمریکا و متحدانش در تلاش هستند با وضع تحریم‌های شدید و همچنین تحت فشار قرار دادن ارتش ونزوئلا، آن‌ها را به قطع پشتیبانی از دولت مادورو وادار کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار