در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ثبت نام بیش از ۲۰۰ هزار نفر در کنکور سراسری ۹۹

توکلی گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) تعداد ۲۰۵ هزار و ۷۵۵ داوطلب در کنکور سراسری ۹۹ ثبت نام کردند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ثبت نام در کنکور سراسری سال ۹۹ اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ به منظور پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون دوره روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی و پردیس‌های خودگردان دانشگاه پیام نور، موسسات آموزشی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد از روز چهارشنبه، ۱۶ بهمن سال جاری از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز شد.

او ادامه داد: ثبت نام برای شرکت در کنکور سراسری سال ۹۹ تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه، ۲۴ بهمن ادامه دارد و داوطلبان در مهلت تعیین شده باید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: دفترچه راهنما و اطلاعیه تکمیلی در خصوص ثبت نام رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها برای سال ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش قرار دارد و داوطبان متقاضی به منظور مطالعه و دانلود آن باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org/ مراجعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: تا ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه ۲۰ بهمن) تعداد ۲۰۵ هزار و ۷۵۵ داوطلب در این آزمون ثبت نام کردند. هر داوطلب می‌تواند بدون در نظر گرفتن نظام آموزشی خود هر نظام آموزشی که می‌خواهد آزمون دهد.

او درباره برخی از شرایط شرکت در این آزمون بیان کرد: کلیه داوطلبان واجد شرایط می‌توانند در این آزمون ثبت نام کنند. اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳- ۶، دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش دانشگاهی، دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که تا ۳۱ شهریور ۹۹ اخذ شده باشد از مدارک مورد نیاز است.


بیشتر بخوانید: همه آنچه داوطلبان کنکوری ۹۹ برای ثبت نام باید بدانند


توکلی درباره شیوه گزینش دانشجو در کنکور سراسری ۹۹ گفت: گزینش دانشجو در رشته‌های با آزمون کنکور ۹۹ بر اساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی (معدل دیپلم) صورت خواهد گرفت. داوطلبانی که دارای دو مدرک دیپلم هستند می‌توانند بر اساس شرایط اعلام شده در دفترچه اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: کارت شرکت در جلسه رشته‌های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ نهم تیر بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد و آخرین مهلت برای دریافت آن ۱۱ تیر ۹۹ است. این آزمون در روز‌های ۱۲ و ۱۳ تیر در حوزه‌های امتحانی مربوطه برگزار می‌شود و نتایج نهایی آن در دهه دوم شهریور ماه بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
فقط پزشکی باقی باید برن غاز بچرونن
آخرین اخبار