نشست مشترک دستگاه‌های خدماتی برای نوروز ۹۹/ قبل از سفر چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

ششمین نشست از سلسله نشست‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور بررسی زیر ساخت‌های سفر‌های نوروزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی تیموری معاون گرشگری کشور در چهل و ششمین نشست از سلسله نشست‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: به ایام تعطیلات نوروزی نزدیک می‌شویم و در آستانه برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری کشور قرار داریم. ما امروز نمایندگان ستاد هماهنگی خدمات سفر استان خراسان رضوی و ستاد گردشگری شهرداری را نیز در کنار خودمان داریم. ستاد گردشگری شهرداری تلاش می‌کند زیرساخت‌های لازم برای تامین رفاه همشهریان و گردشگران را فراهم کند.

معرفی سامانه «۰۹۶۲۹» برای سفرهای نوروزی

حسین اربابی مدیرعامل کانون اتومبیل رانی و جهانگردی گفت: در سال‌های قبل یک سامانه ملی سفر در کشور ما راه اندازی شد که این سامانه تقریبا تمام نیاز‌ها و آنچه در سفر باید بدانیم را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. ما در این سامانه ۳ نوع مخاطب از جمله مخاطبان سازمانی، مخاطبان خدماتی و مردم را داربم.

او افزود: ما بالغ بر ۱۴۶ هزار تماس را در سال ۹۸ داشتیم. عمده تماس‌ها درباره راه‌ها بود و ما در طول سال‌های مختلف، افزایش این تماس‌ها را داشتیم. میانگین مدت زمان انتظار برای پاسخگویی بین ۵ تا ۱۲ ثانیه است. میانگین مدت پاسخ هم حدود ۷۵ ثانیه است. در خصوص شکایت‌ها نیز ۲هزار و ۴۹۲ مورد در سال ۹۸داشتیم که ۳۳۵ مورد آن‌ها پاسخگو نبودیم.

اربابی از نهاد‌های مختلف خواهش کرد که اطلاعاتشان را در سامانه «۰۹۶۲۹» به روز رسانی کنند و به موقع به موارد درخواستی پاسخ بدهند. ما از مبادی ذی ربطی که می‌توانند سامانه «۰۹۶۲۹» را در جاده‌ها معرفی کنند، می‌خواهیم که این سامانه را بیش از پیش در جاده‌ها مخصوصا جاده‌های کم تردد معرفی کنند.

مدیرعامل کانون اتومبیل رانی و گردشگری اظهار کرد: در نوروز ۹۹ نیز۳۰ نیروی انسانی دیگر را به نیرو‌های پاسخگو اضافه کردیم و امیدواریم که «۰۹۶۲۹» بیش از پیش در تابلو‌های تبلیغاتی دیده شود. همچنین ما سایت ویزیت ایران را راه اندازی کردیم و همه سایت‌ها نیز چنین سایتی را راه‌اندازی می‌کنند.

او ادامه داد: بیشتر اطلاعات گردشگری در این سایت معرفی شدند و امیدواریم که بتوانیم با سایت ویزیت ایران، سفر‌های مردم را تنظیم کنیم؛ گردشگران در این سایت می‌توانند اطلاعات خوبی از حوزه گردشگری را به چند زبان بگیرند.

اربابی گفت: دستگاه‌های مختلف در خصوص شکایت‌ها پاسخگوی سامانه باشند و البته امدادخودرو از طریق سامانه «۰۹۶۲۹» یا «۱۴۲۳» در خدمت مردم است.

معاون اجتماعی پلیس راهور: بسیاری از تصادفات به خاطر خستگی راننده‌ها بوده است

سرهنگ عین الله جهانی معاون اجتماعی پلیس راهور گفت: هر کدام از نهاد‌های عضو ستاد می‌توانند نقش مهمی را در تامین ایمنی مردم ارائه بدهند و هر کدام از ما باید روی حمل و نقل عمومی و تور‌های گردشگری توجه کنیم تا رانندگان اتوبوس و تمام سرنشینان کمربند‌های ایمنی را ببندند.

او افزود:همه افرادی که در حوادث واژگونی اتوبوس‌ها فوت شدند، کمربند ایمنی نبسته بودند. آمار‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از تصادفات به خاطر خستگی و خواب آلودگی راننده‌ها بوده است.

نماینده نیروی انتظامی (پلیس راهنمایی و رانندگی) بیان کرد:در معابر لغزنده تاکید کنید که قبل از سفر، اطلاعات مربوط به راه‌ها از هر طریق به دست مردم برسد. من به مردم توصیه می‌کنم به آنچه که سازمان‌های دخیل در سفر به آن تاکید می‌کنند، توجه داشته باشند و فاصله طولی با ماشین جلویی را رعایت کنند.

تاکید اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر به رعایت ضروریات محیط زیستی

معاون گردشگری کشور تاکید کرد: سامانه «۰۹۶۲۹» به صورت یک سامانه تلفنی و اپلیکیشن است. او از نماینده پلیس راهنمایی و رانندگی خواهش کرد کمتر از جمله «از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنید» استفاده کنند. می توان جمله «با امکانات کافی به سفر بروی» را جایگزین جمله «از سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنید» کنیم.

وی در جمع بندی چهل و ششمین نشست از سلسله نشست‌های ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: ما امسال رادیو سفر را برای ایام نوروز خواهیم داشت.

معاون گردشگری کشور افزود:کمیته فرهنگسازی هم باید فعال‌تر شود و همه تلاشمان نیز این است که در زمینه معرفی فرهنگ درست سفر به مردم گام‌های مثبتی برداریم.

توحیدلو، نماینده سازمان محیط زیست با اشاره به ساماندهی اتومبیلرانی با هدف جلوگیری از تخریب کویر‌ها و مرگ و میر حیوانات اقلیم کویر، گفت: به افراد علاقه‌مند به اتومبیل رانی به خصوص آفروید تاکید کنید که فقط یک مسیر را انتخاب نکنند.

اربابی گفت: موضوع محیط زیست دغدغه خود ما هم بود و ما نیز برای ایجاد اکوکمپ‌هایی که قابل استفاده آفروید‌ها است، تلاش می‌کنیم و دائما با همکاری سازمان محیط زیست تلاش می‌کنیم که الزامات محیط زیستی را رعایت کنیم. در برنامه رالی‌های سال آینده، تمام رالی‌هایی که در طبیعت برگزار می‌شوند موظف به رعایت الزامات محیط زیستی هستند. در خصوص امدادخودرو نیز به زودی اپلیکیشن امداد خودرو در سامانه «۰۹۶۲۹» نصب می‌آید و این سامانه همچون اسنپ فعالیت می‌کند.

براتی نماینده ستاد هماهنگی خدمات سفر استان خراسان رضوی نیز گفت: در ۱۰ ماه اول امسال ۳۷میلیون نفر به مشهد سفر کرده اند. در این مدت زمان ۸ میلیون نفر از طریق جاده و با وسایل نقلیه عمومی، ۶ میلیون نفر به صورت ریلی، ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از طریق هوایی و ۱۸ میلیون نفر با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار