در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سرمایه‌دار تازه وارد سینما از منبع درآمدش پرده برداشت

محمد صادق رنجکشان سرمایه‌گذار سینما، از منبع کسب درآمدش و دلیل حضورش در عرصه سینما گفت.

سرمایه‌دار تازه وارد سینما از منبع درآمدش پرده برداشتمحمد صادق رنجکشان سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «شنای پروانه» که در جشنواره فجر امسال حضور دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که آیا دودستگی‌های اخیر در میان فعالان سینما باعث بروز مشکلات بیشتری برای هنر هفتم کشورمان نمی‌شود، گفت: در همه عرصه‌ها دودستگی جز اینکه اشکال به وجود بیاورد، ثمره دیگری ندارد. دودستگی یعنی فنا شدن؛ در زندگی هنری باید همه کنار یکدیگر بایستیم. این سینمای کشورمان است و باید به آن خدمت کنیم.

وی افزود: هنرمندان محترمی داریم که باید کنارشان باشیم. در تمام دنیا یک نفر تابلویی را می‌خرد و از مالیات دادن معاف می‌شود، چون همه عقیده دارند با خریدش به هنر خدمت کرده است. حال اینجا اگر سرمایه داری پولش را در ملک و دلار صرف نکند و در سینما و هنر خرج کند، باید باقیات صالحاتی برای او باشد؛ نه اینکه برخورد بدی با او شود.

او در خصوص منبع درآمدش و فرق فعالیت خود با افرادی چون امامی اظهار کرد: من نزدیک به هفتاد سال سن دارم؛ نزدیک به پنجاه و چهار سال کار کردم و فکر نمی‌کنم اینجا (یعنی سینما) افراد زیادی هم سن من کار کرده باشند. در این مدت عمر، یک ریال به هیچ بانک، بنگاه اقتصادی و دارایی بدهکار نیستم. پس کسی نمی‌تواند پای شومینه بنشیند و علیه من حرف بزند؛ باید بیاید وعملاً و مستند حرفش را ثابت کند.

وی افزود: در طول این سال‌ها درآمد‌هایی از واردات و صادرات داشته ام؛ الان هم بزرگ‌ترین دفتر هواپیمایی را دارم و درآمد هم دارد. از بی درآمدی و بی پولی به سینما نیامده ام؛ بلکه، چون عاشق هنر و تئاتر و سینما هستم به این عرصه ورود کردم.

رنجکشان در پاسخ به این سوال که آیا دغدغه اجتماعی دارد یا نه، گفت: فکر می‌کنم نباید فقط به صرف خنداندن مردم فیلم ساخت؛ به شخصه به دغدغه‌های مردم فکر می‌کنم و برای ساخت فیلم‌ها سرمایه گذاری می‌کنم. سال گذشته «متری شیش و نیم» و «سرخپوست» را ساختیم و با استقبال روبرو شد. امسال هم فکر می‌کنم «شنای پروانه» خوب شده و مخاطب پسند است. همه این‌ها نشان می‌دهد با وجود اینکه خیلی در سینما حرفه‌ای نیستم، انتخاب‌های درستی داشته ام. همین الان افرادی هستند که پنجاه سال در سینما فعالیت داشتند و نتوانستند یک فیلم خوب بسازند! در جشنواره امسال از ۲۲ فیلم، چهار یا پنج فیلم خوب است که یکی از آن‌ها فیلم من است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار