وزارت دفاع ملی تایوان از رهگیری هواپیماهای نظامی ارتش چین توسط جنگنده‌های ارتش تایوان در آسمان بخش‌هایی در شرق این کشور خبر داد.

هواپیما‌های نظامی چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تایوان نیوز، وزارت دفاع ملی تایوان اعلام کرد جنگنده‌های ارتش این کشور چند فروند هواپیمای نظامی ارتش چین را که به سمت غرب اقیانوس آرام در بخش‌هایی در شرق تایوان پرواز کردند، رهگیری کردند.

بنابر اعلام وزارت دفاع تایوان، ارتش چین یک جنگنده جی۱۱، یک بمب افکن اچ۶ و یک هواپیمای هشدار سریع کی‌جی۵۰۰ را حدود ساعت ۱۱ صبح یکشنبه به وقت محلی عازم منطقه کرد. این هواپیما‌ها با برخاستن از پایگاه‌های خود به سمت شرق ساحل تایوان پرواز کرده و سپس به آشیانه‌های خود بازگشتند.

وزارت دفاع تایوان از رهگیری سریع هواپیما‌های ارتش چین خبر داد و تصویری از یکی از جنگنده‌های اف۱۶ خود مجهز به دستکم یک موشک که کنار را بمب افکن چینی در حال پرواز است را منتشر کرد.


بیشتر بخوانید


وزارت دفاع ملی تایوان هشدار داده که این اقدام چین بر امنیت و ثبات منطقه آسیب می‌زند.

چین تایوان را بخشی از قلمرو خود می‌داند و آمریکا را متهم به دخالت در امور داخلی خود می‌کند. واشنگتن در سال‌های اخیر با فروش تسلیحات به تایوان، خشم مقامات پکن را برانگیخته است.

روابط بین دو سوی تنگه تایوان (چین و تایوان) از زمان به قدرت رسیدن تسای اینگ‌ون در تایوان به میزان قابل توجهی رو به سردی گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار