موفقیت‌های شهرستان رفسنجان در امر اهدای عضو

مسئول واحد فراهم آوری اعضای رفسنجان گفت: شهرستان رفسنجان تاکنون در زمینه اهدا عضو نقش به سزایی داشته و در این زمینه موفقیت‌هایی را کسب کرده است.

موفقیت‌های شهرستان رفسنجان در امر اهدای عضوسید حمید پاکزاد مقدم متخصص بیهوشی و فوق تخصص مراقبت‌های ویژه و مسئول واحد فراهم آوری اعضای شهرستان رفسنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: از سال ۱۳۸۷ به صورت فعال اهدا عضو در شهرستان رفسنجان شروع شده و تاکنون این شهرستان نقش به سزایی در امر اهدای عضو ایفا کرده است.

او افزود: تاکنون ۳۰ مورد اهدا در شهرستان رفسنجان انجام شده است که از این تعداد برای امسال چهار مورد اهدا کبد و کلیه و دو مورد اهدا قلب اختصاص یافته است.

پاکزاد مقدم بیان داشت: یکی دیگر از موفقیت‌های شهرستان رفسنجان در زمینه اهدای عضو، انتقال عضو اهدایی بیمار به تهران است که، دیروز برای اولین بار انتقال قلب اهدایی به صورت برداشت عضو در رفسنجان و انتقال آن توسط اورژانس هوایی به بیمارستان مسیح دانشوری تهران بوده است.

او تصریح کرد: قهرمان اهداکننده، خانم جوان ۳۱ ساله به نام نجمه حسین‌زاده، که به دلیل بیماری مغزی در بیمارستان علی بن ابیطالب رفسنجان بستری شده بود و در تاریخ ۱۵ بهمن ماه به‌دلیل سکته مغزی دچار مرگ مغزی شد که نهایتا با موافقت خانواده این فرد، اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

او گفت: انتقال عضو با اورژانس هوایی باعث سرعت در کار شد و افزایش رضایت مندی بستگان بیمار را به دنبال داشت.

پاکزاد مقدم در پایان گفت: لازم است کمال تشکر را از خانم عظیمی هماهنگ کننده تیم اهدا عضو شهرستان رفسنجان را داشته باشم که زحمت زیادی در به ثمر رسیدن این اقدام خداپسندانه داشتند.

او همچنین از خانواده محترم نجمه حسین زاده که با اقدام خداپسندانه و ایثار خود جان دوباره به چهار بیمار نیازمند بخشیدند قدردانی کرد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار