مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

اعتبار راه‌اندازی پایگاه اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان در سال ۹۸ تامین شد

موهبتی، گفت: برای اولین بار در سال ۹۸ اعتبار راه‌اندازی پایگاه اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان به بیمه سلامت تأمین شد.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت صبح امروز در مراسم رونمایی از سامانه برخط اطلاعات بیمه شدگان که در سازمان مرکزی بیمه سلامت برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت بر اساس اسناد بالا دستی در دولت الکترونیک و به تبعیت از وزارت بهداشت در زمینه ایجاد پرونده الکترونیک سلامت به انجام رسید و یکی از کار‌های مهم بیمه سلامت رسیدگی الکترونیکی به اسناد است.
 
او ادامه داد: سند ملی الکترونیک سازمان بیمه سلامت تدوین شده است و این کار در زمینه افق ۱۴۰۴ کشوری انجام شده که در آن قصد داریم که اسناد کاغذی حذف شود.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه سیستم استحقاق سنجی به ۳۳ هزار مرکز ارائه دهنده خدمت متصل است، تأکید کرد: اگر بخشی متصل به سیستم استحقاق سنجی نیست، به این دلیل است که قانون اجباری برای رعایت استحقاق سنجی در بخش خصوصی نداریم . از ابتدای اردیبهشت سال ۹۹ باید سیستم استحقاق سنجی در مراکز دولتی و خصوصی مستقر شود.
 
موهبتی افزود: امروزه زیرساخت‌های فنی را در بخش‌های عمده در کشور فراهم کرده‌ایم و آمادگی این را داریم که استحقاق سنجی را به پیش ببریم.

اجرای نسخه نویسی الکترونیکی در در ۲۴۰ شهرستان

او با اشاره به نسخه نویسی الکترونیکی اظهار کرد: نسخه نویسی الکترونیکی در ۲۴۰ شهرستان انجام می‌شود و پایلوت این طرح بیشتر اجتماعی بوده است. در حال حاضر ما دارای درگاه مشترک با صندوق‌های بیمه‌گر دیگر هستیم و بر اساس ابلاغیه وزیر بهداشت اگر اسناد به صورت الکترونیکی ارسال شود در پایان همان ماه مطالبات آن مرکز پرداخت خواهد شد.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به صرفه جویی ۸۵ درصدی در مصرف کاغذ، ادامه داد: ۵۹۰ بیمارستان به بیمه سلامت متصل هستند و اسناد به صورت الکترونیکی به بیمه ارسال می‌شود. حذف دفترچه بیمه در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.
 
موهبتی با بیان اینکه در سامانه رز مدت زمان بررسی سند به ۸ روز رسیده است، افزود: حدود ۸۰ درصد دارو‌های ما کنترل می‌شود و ۷ میلیون استعلام از سامانه تیتک داشته‌ایم. در سال ۹۹ به سمتی می‌رویم که تمام اقلام دارویی را از سامانه تیتک استعلام بگیریم.
 
او با اشاره به اینکه در سامانه تأیید دارو ۷۰۰ قلم دارو وارد شده است، گفت: در حال حاضر ۳۳۰ راهنمای بالینی ابلاغ شده و تقاضا‌های القایی در کشور کاهش پیدا کرده است. خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه الکترونیکی شدن اسناد تا به امروز انجام گرفته است.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت افزود: در سال ۹۸ برای اولین بار برای راه‌اندازی اطلاعات بر خط بیمه‌شدگان اعتبار داده شده است.
 
او گفت: با درست وارد شدن اطلاعات مردم هم‌پوشانی حذف خواهد شد. پایگاه اطلاعات داده بر خط این امکان را به ما می‌دهد که به مردم بگوییم که چقدر برای سلامتی آن‌ها هزینه شده است.
 
موهبتی یادآوری کرد: ما تنها با قانون نمی‌توانیم مشکلات بیمه درمانی را حل کنیم؛ بلکه باید ذی‌نفعان را با خود در این خصوص شریک کنیم و تمام سازمان‌های بیمه‌ای ذیل تولیت نظام سلامت حضور پیدا کنند.
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: امروز آزمایشگاه بیمه سلامت افتتاح می‌شود و ما در این آزمایشگاه هر پیشنهادی را کنترل و آزمایش می‌کنیم. حاضریم این آزمایشگاه را به بخش‌های غیردولتی سازمان بیمه سلامت واگذار کنیم. این آزمایشگاه تمام رفتار‌های سازمان را به صورت آنی به ما نشان می‌دهد.
بیشتر بخوانید: پرداخت هزار میلیارد تومان به مراکز ارائه دهنده خدمت / نمی‌توانیم تعرفه‌ها را ارزان کنیم

بدهکاری ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تامین اجتماعی تا پایان سال

در ادامه مراسم سالاری مدیر عامل سازمان بیمه تامین اجتماعی گفت: در زمینه پرونده الکترونیک سلامت سازمانی پیشگام بوده و ما این آمادگی را داریم که در این خصوص مشارکت بیشتری داشته باشیم.
 
او ادامه داد: پرونده الکترونیک سلامت از صدمه به مردم در حوزه سلامت جلوگیری می‌کند و باعث صرفه جویی‌های منابع مالی می‌شود.
 
سالاری با بیان اینکه اگر اسناد به صورت الکترونیکی رسیدگی شود پرداخت‌ها سریع انجام می‌گیرد، تاکید کرد: به طور معمول سازمان تامین اجتماعی بدهی ارائه دهندگان خدمت را با ۳ تا ۴ ماه تاخیر پرداخت می‌کند. بخش عمده‌ای از تعهد خود را نسبت به پرداخت بدهی انجام داده‌ایم، به طوری که تا پایان سال در حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکاری می‌ماند.
 
مدیرعامل سازمان بیمه تامین اجتماعی افزود: امروزه سازمان تامین اجتماعی به صورت روزانه طلب ارائه دهندگان خدمت را پرداخت می‌کند و خوشبختانه مبلغ ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از خزانه جهت پرداخت بدهی‌های خود دریافت کرده‌ایم.
 
مدیر عامل سازمان بیمه تامین اجتماعی ادامه داد: امیدوارم که سال آینده را بدون بدهی به مراکز درمانی و کلینیک‌ها شروع کنیم.
 
او تاکید کرد: سازمان بیمه تامین اجتماعی آماده است در حوزه بهداشت همکاری بیشتری داشته باشد که در این خصوص تفاهم نامه‌ای با معاونت بهداشت وزارت بهداشت انجام شده است؛ زیرا این گونه اقدامات نقش پیشگیرانه دارد و باعث کاهش هزینه‌های درمان مردم می‌شود.
 
سالاری گفت: یکی از اقدامات ما سطح بندی مراکز درمانی و خدمات است و سازمان تامین اجتماعی این آمادگی را دارد به جای ساخت بیمارستان در توسعه مراکز درمانی و تخت‌ها همکاری بیشتری با وزارت بهداشت داشته باشد تا دسترسی مردم به خدمات افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار