رحیم‌زاده گفت: شرایط کرسی‌های آزاد اندیشی در دولت تدبیر و امید بهینه شده و تلاش‌ها در راستای فراهم‌آوری امکانات بیشتر برای تحقق این مقوله است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، فریدون رحیم‌زاده مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سفر یک روزه به منظور حضور در اختتامیه جشنواره دستاورد‌های دانشجویان پیام نور گفت: آیین‌نامه کرسی‌های آزاداندیشی به نفع افزایش آزادی و برطرف‌سازی برخی محدودیت‌ها که ممکن بود برای اساتید و دانشجویان بوجود آید بازبینی شد.

او با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه فردوسی مشهد، تصریح کرد: اهتمام وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزاری هر چه بیشتر این کرسی‌ها به منظور جدی گرفتن آزاداندیشی به معنای واقعی کلمه و کاستن محدودیت‌های موجود است.

مشاور معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی برگزار شده طی یکسال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل در دانشگاه‌های کشور حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داشت.

او تصریح کرد: افزایش برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها نشان از استقبال دانشجویان و اساتید برای شرکت در مباحث مختلف جامعه دارد.

رحیم‌زاده بیان کرد: مباحث سیاسی و آزادی‌های اجتماعی با فاصله زیاد از دیگر مسائل در ردیف اول اولویت‌های دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.