شکایت شهروندان لیبی از حفتر و امارات

خانواده‌های قربانیان حملات حفتر از او و دولت امارات به دادگاه آمریکا شکایت کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خانواده‌های قربانیان حملات حفتر، از او و دولت امارات به دادگاه آمریکا شکایت کردند. پایگاه خبری عربی ۲۱ این خبر را به نقل از اتاق عملیات «آتش فشان غضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد.

جلسه آتی استماع سنای آمریکا درباره لیبی بعد از آن برگزار خواهد شد که برخی خانواه‌های قربانیان بمباران‌های حامیان حفتر، علیه او و نزدیکانش از جمله صقر الجروشی، محمود الورفلی، عارف النایض و دولت امارات اقامه دعوا کردند.

خانواده‌های قربانیان، غرامت یک میلیارد دلاری را خواستار شدند و اعلام کردند آمریکا را برای اقامه دعوی انتخاب کرده اند، زیرا حفتر حدود ۲۰ سال در این کشور اقامت داشته است و در حال حاضر هم با وجود دست داشتن او در جنایت‌های جنگی همچنان اقامتش در آمریکا قانونی است.

در متن این شکایت آمده است: متهمان، به رفتار‌های مجرمانه که جنایت جنگی و مشخصا شکنجه به شمار می‌رود، تشویق می‌کردند یا دستور این رفتار‌ها را می‌دادند یا اینکه در آن‌ها شریک بودند. این رفتار غیرانسانی توافقنامه ژنو، منشور سازمان ملل، اعلامیه جهانی حقوق بشر و بند قانون ملت‌ها در قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند.

روزنامه‌های لیبی به نقل از دفتر وکالتی که این دعوا را ارائه داد، اعلام کردند اگر تشویق گسترده و حمایت مالی دولت امارات نبود، حفتر نمی‌توانست این ضرر را به ملت لیبی وارد کند. حملات هوایی نیرو‌های وابسته به حفتر، بیشتر غیرنظامیان، مناطق مسکونی، خودرو‌های اورژانس و بیمارستان‌های میدانی را هدف قرار می‌داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار