منبع عجیب درآمد تیم‌های لیگ برتری فاش شد

روزنامه معتبر تلگراف با انتشار گزارشی از یک منبع درآمد عجیب برخی باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی فاش کرد که برخی از باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال این کشور از خانواده کودکانی که پیش از شروع بازی همراه بازیکنان وارد زمین می‌شوند، پول دریافت می‌کنند.

درآمد این باشگاه‌ها از این طریق به حدی است که مالکوم کلارک، رئیس انجمن هواداران فوتبال با ابراز تعجب اعلام کرد که درآمد حاصل از این امر اکنون اغلب بیشتر از فروش بلیت های فصل برای جوانان است.

نشریه تلگراف در گزارش خود نوشت: به گفته نمایندگان مجلس و گروه‌های هواداری، باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر و دسته اول (چمیونشیپ) انگلیس با دریافت حداکثر ۷۰۰ پوند از کودکانی که دوست دارند دست در دست بازیکنان وارد ورزشگاه شوند، خانواده‌های کم درآمد را نادیده می‌گیرند.

باشگاه‌های وستهام، ناتینگهام فارست، نورویچ و استون ویلا با وجود شکایات هواداران، برای مهمترین مسابقات خود تا ۵۰۰ پوند و بالاتر از آن از هر کودکی دریافت می‌کنند.

جولیان نایت، رئیس جدید کمیته قدرتمند دیجیتالی، فرهنگ، رسانه و ورزش پارلمان انگلیس، اکنون به باشگاه‌های بزرگ فشار می‌آورد که با کاهش هزینه‌ها به خانواده‌های محروم کمک کنند. به گفته او دریافت چنین مبالغی از کودکان،" کاملاً مخالف ریشه‌های طبقه کارگری فوتبال" است.

در این گزارش البته قید شده است که باشگاه‌های بزرگ و مطرح انگلیسی مثل لیورپول، منچستر یونایتد، منچسترسیتی، آرسنال، چلسی نیوکاسل و ساوتهمپتون از این قاعده مستثنا هستند.

مبلغی که برخی از باشگاه‌ها برای هر بازی دریافت می‌کنند به شرح زیر است:

استون ویلا ۵۰۰ پوند، بورنموث ۲۳۵ پوند، برایتون ۳۵۰ پوند، پالاس ۳۷۵ پوند، برنلی ۳۱۰ پوند، اورتون ۵۹۹ پوند، لستر ۳۵۵ پوند، نوریچ ۵۰۰ پوند، شفیلدیونایتد ۳۶۰ پوند، تاتنهام ۴۸۵ پوند، واتفورد ۱۰۰ پوند، وستهام ۷۰۰ و وولوز نیز ۵۰۰ پوند.

نکته جالب این است که همین باشگاه‌ها در طول سال جایگاه‌هایی را در ورزشگاه برای امور خیریه اختصاص می‌دهند که اکنون با لو رفتن مبالغی که از کودکان دریافت می‌کنند، چنین اقدامات خیرخواهانه‌ای زیر سوال رفته است.


بیشتر بخوانید: صعود تاتنهام و نیوکاسل به دور بعد جام حذفی انگلیس


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار