مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه، با اشاره به برودت هوا نسبت به یخ‌زدگی کنتور و لوله‌های آب هشدار داد و خواستار رعایت نکات ایمنی از سوی مشترکان شد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،علیرضا تخت‌شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه گفت : با توجه به کاهش شدید دمای هوا در روز‌های اخیر، به منظور حفاظت از کنتور‌های آب از یخ زدگی و شکستگی و همچنین جلوگیری از ورود خسارت، لازم است مشترکان شهر‌های استان نکات ایمنی را رعایت کنند.

او گفت : کنتور‌ها و لوله‌های آب را عایق بندی کرده تا از یخ‌زدگی و ترکیدگی احتمالی آن‌ها جلوگیری شود و به همین منظور می‌توان از خاک اره، پوشال، پشم شیشه و سایر مواردی که بتواند کنتور‌ها را عایق‌بندی و محافظت کند، استفاده کرد.

او افزود: هنگام یخبندان در صورتیکه کنتور یا لوله آب شما دچار یخ‌زدگی شده از ریختن آب داغ روی کنتور خودداری کرده و سعی کنید برای رفع یخ‌زدگی کنتور و لوله از کیسه‌های آب داغ و حرارت غیرمستقیم استفاده کنید تا به تدریج بتوانید یخ این تاسیسات را از بین ببرید.

او گفت: آب لوله‌ها و مخازن غیرضروری را باید تخلیه کرد تا از بروز حوادثی، چون ترکیدگی یا قطع گردش آب در لوله‌های منزل خودداری شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کرمانشاه گفت: همچنین برای جلوگیری از یخ‌زدگی آب، به هیچ وجه شیر آب‌ها رو باز نگذارید چرا که ضمن افزایش مصرف و هزینه آب بها عملا کمکی هم به جلوگیری از یخ‌زدگی تاسیسات نمی‌کند.

تخت‌شاهی، افزود: توصیه بعدی این است که لوله‌های آب گرم را از منبع شوفاژ یا آبگرمکن تا محل مورد استفاده عایق‌بندی کنید تا لازم نباشد برای گرم شدن آب لوله را مدتی باز بگذارید.

او گفت: در صورت عزیمت به سفر، شیر فلکه بعد از کنتور را حتما ببندید کما اینکه ممکن است در زمان یخبندان شبکه داخل منزل شما دچار آسیب و شکستگی شود و تا بازگشت تان از سفر، مقدار بسیار زیادی آب وارد منزل شما شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.