اردوغان بار دیگر سوریه را تهدید کرد

رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر تهدید‌های خود علیه ارتش سوریه را تکرار کرد و هشدار داد در صورت آسیب دیدن نظامیان ترکیه‌ای، نیرو‌های سوری هر کجا که باشند هدف قرار خواند گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان این کشور، بار دیگر ارتش سوریه را تهدید کرد.

او گفت: در زمینه ادلب اقدامات لازم را فورا انجام خواهیم داد و منتظر کسی نخواهیم بود. اگر همه چشم‌های خود را بر رویداد‌های ادلب ببندند نیز ترکیه هرگز نسب به آن بی‌تفاوت نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه اعلام کرد: تا پایان فوریه (اواسط اسفند) نیرو‌های رژیم اسد را از برج‌های دیدبانی ترکیه در ادلب دور خواهیم کرد.

او مدعی شد: در حملات نظام سوریه به نظامیان ما, ۱۴ نیروی ما کشته و ۴۱ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه افزود: از امروز به بعد به کسی اجازه حمله به مراکز کنترل و مراقبت ترکیه را نخواهیم داد، حمله‌کنندگان را در هر جایی که باشند هدف قرار خواهیم داد؛ تفاوتی نیست در داخل مناطق ذکر شده در توافقنامه سوچی باشند یا خارج از آن.

اردوغان همچنین گفت: ما در بازه‌ای از زمان وارد خاک سوریه شده‌ایم جایی که ترکیه هیچ نقض خشونتی را در سوریه تحمل نخواهد کرد. مبارزه ما در آنجا مبارزه برای بقای ترکیه است.

او  با بیان اینکه «اگر اوضاع سوریه با ثبات نباشد، اوضاع ما در ترکیه نیز باثبات نخواهد شد»، هشدار داد: بدون هیچ تردید و دو دلی برای سوریه و ترکیه هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از حدود ۵۰ روز پیش آغاز شده است و ضمن دستیابی به پیشروی‌های گسترده نظامی همچنان ادامه داد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیروهای سوری دارند. 

پیش از این بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در استان ادلب گفت: استان ادلب بخشی از سوریه است و ما هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیریم.

رئیس جمهور ترکیه  در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد سازمان ملل متحد خبر داد نیرو‌های تحت امر خلیفه حفتر به هواپیما‌هایی که کارکنان این سازمان را به لیبی منتقل و یا از لیبی خارج می‌کنند اجازه پرواز نداده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتظر مهدی عج
۱۱:۲۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
با سلام .به نظر نتیجه تفکر تکفیری غیر از این نیست . کسی که در دلش نفاق باشد از اتحاد و یکپارچگی امت اسلام واهمه دارد. خوب در آخر الزمان نقش سفیانی و دجال کم کم دارد مشخص می شود اما چیزی که این دجال صفتها و سفیانی ها باور ندارند این است که سرنوشت همه آنها بر اساس کلام خداوند متعال و احادیث نبوی ص چیزی جز آتش جهنم نخواهد بود و آنوقت است که می فهمند که چه زیانی کرده اند . این دو روزه دنیا می گذرد و وظیفه مومنین پایداری در راه اسلام و قرآن و پیروی از سیره رسول خدا ص و ائمه هدی ع می باشد.الباقی همه اش لطف خداوند است که بر مومنین وشیعیان و پایمردان در راه خدا و اسلام و صد البته بر مجاهدان فی سبیل الله خواهد رسید.ان شاء الله
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۲:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
«أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ»
« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ »
وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَىٰ شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا ۗ كَذَٰلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ
و همگی به رشته (دین) خدا چنگ زده و به راههای متفرّق نروید، و به یاد آرید این نعمت بزرگ خدا را که شما با هم دشمن بودید، خدا در دلهای شما الفت و مهربانی انداخت و به لطف و نعمت خدا همه برادر دینی یکدیگر شدید، و در پرتگاه آتش بودید، خدا شما را نجات داد. بدین گونه خدا آیاتش را برای (راهنمایی) شما بیان می‌کند، باشد که هدایت شوید.
" صدق الله العظیم " یا " صدق الله العلی العظیم"
آیا عراقی‌ها توان اخراج نیرو‌های آمریکا از کشورشان را دارند؟!!! .
تنها راه مبارزه با ابرقدرتهای ظالمین و ستمگران فراعنه جنایتکاران فاسد و فاسقین فی الارض همانند آمریکاری غاصب و زورگوی باجگیر و همپیمانانش اتحادیه یکپارچه و هماهنگی مقتدرانه و قدرتمندانه و خردمندانه و بصیرانه تمامی جهان اسلام ناب محمدی ص و به رهبری واحد امت واحده رسول الله ص ولایت و رهبری پیر فرزانه خردمند و بصیر و مقاومت اسلامی است در ضمن عراق هم مستثنا از این معقوله نیست و به تنهایی نمی تواند بر ابرقدرت آمریکا و همپیمانانش پیروز شود انگلیس پیر استعمار جهانی و آمریکا سالیان دراز و طولانی است که مابین مسلمین در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص نفاق و تفرقه و دشمنی انداخته اند چرا که از اتحاد مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص هراس و وحشت دارند چرا که خوب می دانند اگر جهان اسلام با هم متحد و یکپارچه و هماهنگ شوند و اتحادیه تشکیل دهند طبق آیات شریف و نورانی قرآن کریم دیگر دوران استعمار و استکبار و چپاولگری و غارتگری و باجگیری و اشغالگری و ترور و برده داری و تجاوز به نوامیس مسلمین و کشتار و شکنجه گری و زورگویی و هزاران جرم و جنایتشان نسبت یه تک تک مظلومان مسلمین در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص به پایان خواهد رسید و انشاءالله هم به زودی زود با اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص آمریکا و اروپا به فروپاشی و پایان خواهند رسید و دوران شکوه و عظمت و پیشرفت و عدالتگستری عادلانه و خردمندانه جهان اسلام ناب محمدی ص آغاز خواهد شد و همه مسلمین سر تا سر جهان اسلام در کمال عدالت اجتماعی و تقسیم ثروت و منابع ملی ملت به صورت صحیح و عادلانه و در امنیت و رفاه اسلامی قرآنی و آسایش و بهداشت و سلامت و ایمنی و محیط زیست سالم و پیشرفت تمامی علوم و تکنولوژی مقتدرانه و قدرتمندانه برای تمامی مسلمین زندگی خواهند کرد و هیچ ابرقدرتی در جهان توان رویا رویی با اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص را نخواهند داشت و مسلمین جهان اسلام ناب محمدی ص در سر تا سر جهان دارای احترام ویژه و خاص خواهند شد و دشمنان جهان اسلام ناب محمدی ص گر چه هزاران بار با هم بر علیه مسلمین متحد شوند شکست خواهند خورد با خفت و خاری و ذلت نابود خواهند شد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
بیجا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
از قرار معلوم ، ترکیه ، منافعی را در سوریه دنبال می کند و با بهانه های متفاوت جلوی سوری ها ایستاده و آنها را هدف قرار می دهد و در زمین آمریکا بازی می کند
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
آدم مورد هجوم! ابر مستکبرین! قراربگیره!ولی ازطرف اردنگهای تازه بدوران رسیده که 3000 سال نوری هم حسرت ملحق شدن به اتحادیه اروپا به دلشان خواهد نشت تهدید نشه!
-
ff
۱۴:۱۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
اردوغان نادان داری گور خودت را می کنی
آخرین اخبار