ستاد کل ارتش سوریه:

تجاوز ترکیه در خاک سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه، اقدام ترکیه مبنی بر تشدید اقدامات تهاجمی در خاک این کشور را بر خلاف قوانین بین‌المللی توصیف کرد.

تجاوز ترکیه در خاک سوریه نقض قوانین بین‌المللی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اقدامات اخیر ترکیه در خاک این کشور، اعلام کرد: ادامه تشدید اقدامات تهاجمی ترکیه و تجاوز نظامی در خاک سوریه بر خلاف قوانین بین‌المللی و نقض حاکمیت کشور‌های مستقل است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدامات ترکیه با هدف جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه و فروپاشی سازمان‌های تروریستی در ادلب و غرب حلب است که نام آن‌ها در لیست تروریسم بین‌المللی قرار دارد.


بیشتر بخوانید:


ستاد کل ارتش و نیرو‌های مسلح سوریه در بخش دیگری از بیانیه خود می‌افزاید: ترکیه به طور عمدی مناطق مسکونی غیرنظامیان و مواضع نظامی را هدف قرار داده و این اقدام در راستای حمایت از تروریست‌ها صورت می‌گیرد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این تجاوز ترکیه، ارتش سوریه را از مبارزه با تروریست‌ها در ادلب و غرب حلب و پاکسازی این مناطق از وجود تروریست‌ها بازنمی‌دارد.

سوریه بیش از یک ماه است عملیات پاکسازی ادلب از شر تروریست‌ها را آغاز کرده است و دوشنبه گذشته نیرو‌های ترکیه که بدون هماهنگی و اطلاع وارد منطقه عملیاتی شده بودند به اشتباه هدف قرار گرفته شدند و این امر موجب شده است تا ترکیه نیرو‌های سوری را در این استان هدف قرار دهد.

امروز سه‌شنبه، وزارت خارجه سوریه نیز حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور را محکوم و اعلام کرد ترکیه قصد دارد با حضور در خاک سوریه، گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود را در برابر پیشروی‌های ارتش سوریه نجات دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۲:۳۸ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
ترکیه متجاوز وتروریست است .
آخرین اخبار