برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هلند

چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی در هلند برگزار شد.

برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هلندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در محل سفارت کشورمان در هلند برگزار شد علیرضا کاظمی ابدی تاکید کرد: امروز مردم ایران با حضور میلیونی در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن در شهر‌های مختلف ایران پیروزی انقلاب علیه ظلم، استبداد، استکبار و دخالت خارجی را گرامی داشتند و ایستادگی در برابر تروریسم اقتصادی و فشار حداکثری آمریکا را به نمایش گذاشتند.

سفیر کشورمان همچنین با بیان این که سردار سلیمانی برای مردم ایران یک قهرمان ملی و برای مردم منطقه یک رزمنده بزرگ در عرصه مبارزه با تروریسم به شمار می رفت، افزود: اقدام غیرقانونی و نابخردانه آمریکا در ترور این مرد بزرگ و یارانش، منطقه را تا آستانه جنگ سوق داد؛ جنگی که آثار تخریبی آن می‌توانست بسیار فراتر از منطقه پیش رود.

کاظمی همچنین خاطر نشان کرد: ابتکار صلح هرمز تلاشی برای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین کشور‌های منطقه از مسیر گفت وگو و احترام متقابل، پایبندی به عدم تجاوز، حفظ تمامیت ارضی و رد دخالت در امور داخلی و خارجی کشور‌ها است.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به تاریخ روابط ۴۰۰ ساله ایران و هلند، خبر داد که هیات‌های متعددی میان دو کشور سفر کرده اند و انتظار می‌رود که دیدار‌هایی در سطح وزرای دو کشور در دیدار وزرای دو کشور در آینده نزدیک انجام شود. 

او نسبت به تقویت روابط دوستانه بین دو ملت ابراز امیدواری کرد.

در این مراسم، همچنین نمایشگاهی از آثار خط نقاشی استاد سید حسین فدایی بر پا شد و موسیقی سنتی توسط هنرمندان ایرانی مقیم هلند به اجرا در آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار