پیشنهاد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای مدیریت بحران برف در گیلان

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت:بنا به ضرورت و بمنظور تامین نیازمندی‌های مالی و مدیریت وضعیت اضطراری استان گیلان، پیشنهاد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اعتبار هزینه‌ای به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.

پیشنهاد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای مدیریت بحران برف در گیلانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت بحران کشور، اسماعیل نجار درباره اقدامات سازمان به منظور جبران خسارات برف سنگین اخیر در استان گیلان افزود: در شمال کشور شاهد بارندگی سنگین برف بوده‌ایم، به خصوص در استان گیلان بارش‌ها به شدتی بوده که خساراتی به راه‌ها و همچنین تاسیسات زیربنایی وارد شده است.

او تصریح کرد: از قبل از شدت بارش‌ها، اخطاریه‌های لازم به استان‌ها برای آماده‌باش صادر شده، در محور اسالم به خلخال ازروز گذشته درگیر برف شدید بوده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: بر این اساس مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای استان گیلان به صورت تنخواه در اختیار ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قرار گیرد تا با رعایت ضوابط و مقررات و با نظارت سازمان مدیریت بحران کشور برای جبران خسارات ناشی از بارندگی هزینه شود.

سازمان مدیریت بحران کشور یک سازمان هماهنگ کننده، سیاستگذار، هدایت کننده و نظارت کننده بر ایجاد آمادگی و مقابله در مقابل انواع حوادث است.

بارش برف که از شامگاه یکشنبه در مناطق مختلف استان گیلان آغاز شده بود و تا روز گذشته (سه شنبه) ادامه داشت موجب قطعی آب و برق جمعیت زیادی در شهرستان‌های مختلف و مسدود شدن بخش زیادی از جاده‌های روستایی و نیز آزادراه رشت - قزوین و برخی دیگر از محور‌های اصلی جاده‌ای شده بود.
میزان بارش برف اندازه گیری شده در ایستگاه‌های هواشناسی گیلان تا اواخر سه شنبه شب در ارتفاعات تا یک و نیم متر اعلام شد.

طبق اعلام راهداری استان گیلان در ارتفاعات این استان بیش از دو متر برف بر زمین نشسته است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.