مسکو: اقدامات ترکیه اوضاع در ادلب را بحرانی کرده است

وزارت دفاع روسیه ضمن انتقاد از اقدامات ترکیه در سوریه اعلام کرد که این اقدامات موجب بحرانی شدن اوضاع در ادلب شده است.

اقدامات ترکیه بحران در ادلب را تشدید کرده استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اقدامات ترکیه در سوریه اعلام کرد: ترکیه در متمایز کردن گروه‌های مسلح مخالف و تروریست‌ها شکست خورده و به همین دلیل بحران در ادلب تشدید شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: وضعیت در ادلب به دلیل سرازیر شدن سلاح، مهمات و تجهیزات زرهی ترکیه بدتر شده است.

وزارت دفاع روسیه در بخش دیگری از این بیانیه ضمن بی‌اساس توصیف کردن گزارش‌ها مبنی بر خروج گسترده آوارگان سوری از مناطق کاهش تنش ادلب، گفت که این گزارش‌ها بی‌اساس هستند.

بیشتر بخوانید:

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب که آخرین پایگاه تروریست‌ها در این کشور محسوب می‌شود، از حدود ۵۰ روز پیش آغاز شده است و با وجود پیشروی‌های گسترده نظامی، همچنان ادامه دارد. این در حالی است که ارتش ترکیه که در خاک ادلب حضور دارد، به دمشق درباره ادامه این عملیات هشدار داده است و شبه‌نظامیان تحت حمایت این کشور سعی در ایجاد کارشکنی در روند پیشروی نیرو‌های سوری دارند.

پیش از این، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع در استان ادلب گفته بود: استان ادلب بخشی از سوریه است و ما هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیریم.

در همین حال امروز چهارشنبه «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در نشست هفتگی حزب عدالت و توسعه در پارلمان این کشور، بار دیگر ارتش سوریه را تهدید کرد.

او گفت: در زمینه ادلب اقدامات لازم را فورا انجام خواهیم داد و منتظر کسی نخواهیم بود. اگر همه چشم‌های خود را بر رویداد‌های ادلب ببندند، ترکیه هرگز نسب به آن بی‌تفاوت نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار