افزایش مصرف موادمخدر صنعتی زنگ خطر جدی است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کردستان آمار افزایش اعتیاد در استان را نگران کننده دانست و گفت: در حال حاضر تهدید جدی در کردستان گسترش اعتیاد به ماده مخدر صنعتی گُل است.

رحمان حریری گفت: امسال برای درمان معتادان در استان ۶ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال از طرف ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به بهزیستی کردستان کمک شد تا برای درمان معتادان پذیرش شده در کمپ‌ها هزینه شود.

او آمار افزایش اعتیاد در استان را نگران کننده دانست و اضافه کرد: در حال حاضر تهدید جدی در کردستان گسترش اعتیاد به ماده مخدر صنعتی گُل است که با یکبار مصرف آن ۱۰۰ هزار سلول مغز تخریب می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه مصرف گُل در میان رده سنی پایین جامعه به دلیل قیمت پایین و تبلیغات در حال گسترش است، افزود: درجه تخریب این ماده مخدر حشیش و گراس بیشتر است، پس خانواده‌ها باید نسبت به این قضیه هوشیاری لازم را داشته باشند.

حریری از دستگیری ۴۸۰ معتاد متجاهر در سال جاری در استان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ۲۰۰ نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش شدند که کار‌های سم‌زدایی روی آنان انجام می‌شود.

او آمار واقعی معتادان متجاهر در کردستان را ۲۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: این ۴۸۰ نفر برای دومین بار دستگیر شدند که پس از آزادی از کمپ‌ها بار دیگر به سمت اعتیاد بازگشتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کردستان با بیان اینکه ترک اعتیاد با روان درمانی و اشتغالزایی میسر است، افزود: فرآیند اصلی روان درمانی باید در مراکز ترک اعتیاد تی سی صورت گیرد که اکنون این مرکز حدود سه سال است در بهزیستی استان تعطیل شده است.

در حال حاضر ۱۷ کمپ ترک اعتیاد در کردستان فعالیت دارد که از این تعداد ۱۶ کمپ مخصوص مردان و یک کمپ مربوط به زنان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.