مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان:

کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است، گفت: اعتیاد و طلاق مهمترین آسیب‌های اجتماعی در استان کردستان هستند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرانک قدسی گفت: براساس تحقیقات انجام گرفته، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، بیکاری و حاشیه‌نشینی پنج آسیب اجتماعی اصلی استان کردستان هستند.

وی افزود:تاکنون اقدام‌هایی از سوی امور اجتماعی استانداری با همکاری دستگاه‌های مختلف انجام شده، اما کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند عزم همگانی است.

قدسی بیان کرد: باید در بحث کاهش خشونت از بعد فرهنگی، آگاه‌سازی، حساس‌سازی قشر تحصیل کرده جامعه و روشنگری جامعه برنامه‌های راهبردی و عملیاتی صورت گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کردستان ادامه داد: قرار است در قالب طرح‌های ملی تدابیری برای کاهش این آسیب‌ها اتخاذ شود و برنامه‌ریزی جامعی صورت گیرد.

قدسی یاداور شد: خشونت موجب بسیاری از آسیب از جمله سرقت، زورگیری، قتل، شرارت و خودکشی می‌شود که متاسفانه خودکشی و خشونت در استان آمار رو به رشدی دارد و موضوعی نگران کننده است، چون احتمال دارد به جرم‌های دیگر منجر شود.

وی بیان کرد: ایجاد وحدت رویه، انسجام و جلوگیری از موازی کاری توسط دستگاه‌های مرتبط با امور جوانان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تدوین برنامه و راهکاری مدون می‌تواند در کنترل و پیشگیری از اسیب‌های اجتماعی موثر باشد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.