امام جمعه سنندج :

علما نسبت به رفع مشکلات مردم احساس مسوولیت کنند

امام جمعه سنندج با بیان اینکه علما چشم و گوش مردم هستند،گفت:علما باید نسبت به رفع مشکلات مردم احساس مسوولیت و وظیفه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه جدید سنندج در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مسجدجامع این شهر برگزارشد،گفت : مسوولیت امری خطیر و مهم در نظام اسلامی است ومدیران باید از ظرفیت مسوولیت و فرصتی که در اختیار دارند برای خدمت صادقانه و بی منت به مردم استفاده کنند.

وی افزود: بنده نیز مسوولیت خطیری بر عهده گرفته‌ و تلاش خود را خواهم کرد که از فرصت ایجاد شده در راستای خدمت به جامعه استفاده کنم چرا که باید پاسخگوی خداوند در قیامت باشم.

وی نماز جمعه را دانشگاه رحمت و مودت توصیف کرد و یادآور شد: علما باید پیامبر (ص) گونه و با اخلاقی قرآنی در راستای هدایت و روشنگری مردم گام بردارند و نسبت به فساد و آسیب‌های اجتماعی بی‌تفاوت نباشند و روشنگری کنند.

ماموستا رستمی با بیان اینکه خطیب جمعه قلب اتاق محبت خداست، اضافه کرد: علما چشم و گوش مردم هستند بنابراین ضمن توجه به نگرانی‌ و گرفتاری‌های جامعه باید نسبت به رفع مشکلات مردم نیز احساس مسوولیت و وظیفه کرده و با دلسوزی با این موارد برخورد کند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان صاحب کتاب و مکتب بزرگی به نام اسلام هستند، افزود: معجزه پیامبر اسلام (ص) جاودانه است و امروز همه به این امر واقف هستیم که جامعه بشریت نمی‌تواند بدون قرآن اقتصاد خود را شکوفا کند.

خطیب جمعه سنندج تاکید کرد: مادامیکه صاحب قرآن باشیم و به این کتاب آسمانی اتکا و عمل کنیم دشمن قادر به تسلط بر اسلام نخواهد بود اما به دلیل وجود تفرقه شاهد ضعف مسلمانان در جهان امروز هستیم.

ماموستا رستمی جوانان را سرمایه عمران و آبادانی کشور دانست و گفت: باید از میان جوانان برای مدیریت اجرایی بیشتر بهره برد و شایسته‌سالاری را مد نظر داشت چرا که با اتکا به قشر جوان می‌توان به پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور دست یافت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.