اجرای طرح توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان در کردستان

رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان گفت: امسال طرح توانمندسازی و آموزش‌های خودمراقبتی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی در ۴۷۶ مدرسه استان اجرا می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرضا سورسوری رییس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان گفت: در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۶۱۹ مدرسه زیرپوشش طرح‌های پیشگیری رشدمدار و توانمندسازی قرار گرفته‌اند.

وی افزود:طرح‌های پیشگیری رشدمدار شامل آموزش مهارت‌های خودمراقبتی، مهارت‌های مقابله‌ای و توانمندسازی دانش‌آموزان با هدف مدارس عاری از خطر است.

سورسوری با بیان اینکه طرح توانمندسازی و آموزش‌های خودمراقبتی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی بوده و امسال در ۴۷۶ مدرسه استان اجرا می‌شود، افزود: دانش‌آموزان دوره ابتدایی، والدین و کارکنان مدارس در قالب این طرح به تناسب خود، مهارت‌های زندگی، پیشگیری از اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی و فرزندپروری را فرا می‌گیرند.

رییس اداره مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش کردستان اضافه کرد: طرح مهارت‌های مقابله‌ای و توانمندسازی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول بوده و امسال در ۷۲۱ مدرسه دخترانه و پسرانه این استان اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در قالب این طرح نیز دانش‌آموزان آموزش‌های لازم را در زمینه‌های هیجانات، کنترل هیجان، فشارهای روانی و قدرت نه گفتن آشنا می‌شوند ضمن اینکه موضوعات طرح‌های پیشگیری رشد مدار به تناسب دوره‌های تحصیلی تعیین شده است.

سورسوری تاکید کرد: طرح مدارس عاری از خطر نیز ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم بوده و امسال ۴۲۲ مدرسه این استان را زیر پوشش قرار داده است.

وی هدف از اجرای این طرح را مصونیت بخشی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، سوء مصرف مواد و رفتار‌های پر خطر از طریق کاهش عوامل مخاطره آمیز اعلام کرد.

گفتنی است؛ از مجموع ۳۰۰ هزار دانش‌آموز شاغل به تحصیل استان کردستان در سال تحصیلی جاری بیش از ۱۵۵ هزار د انش آموز در مقطع ابتدایی مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.