فرسایش خاک یکی از عوامل مهم تهدید امنیت غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذرایجان غربی گفت:فرسایش خاک یکی از عوامل مهم تهدید امنیت غذایی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه،جلیلی رئیس سازمان جهادکشاورزی و رئیس ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی در  جلسه ستاد گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت:حضور و مشارکت مردم در حفاظت از مراتع و منابع طبیعی لازم و ضروری است.

وی بیان کرد:کلیه سیاست های سازمان جهادکشاورزی بر مبنای توسعه پایدار کشاورزی با حفظ و صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی  گفت:امروز فرسایش خاک یکی از عوامل مهم تهدید امنیت غذایی و محیط زیست است که در این راستا بیش در بیش از ۲۵۰هزارهکتار از اراضی ملی استان پروژه ها و عملیات آبخیزداری اجرا شده است که تا کنون این میزان عملکرد بی سابقه بوده است.

موسوی مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی  نیز گفت:امسال هفته منابع طبیعی با شعار نهالکاری همگانی،برای ایرانی سرسبز برگزار میشود.

وی ادامه داد:همزمان با هفته منابع طبیعی پروژه های آبخیزداری که در مناطق مستعد به بلایای طبیعی  احداث شده است افتتاح میشود.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی بیان کرد:توزیع نهال رایگان، برگزاری مانور آمادگی یگان حفاطت ؛جشنواره نهالکاری همگانی درمناطق شهری و روستایی از اهم برنامه های ستاد در هفته منابع طبیعی سال جاری می باشد.

 

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.