افتتاح طرح‌های عمرانی حوزه سلامت در فراشبند

سه طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کرمی رئیس شبکه شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند گفت: ساختمان شماره سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شهدای فراشبند با زیر بنای ۴۷۸ مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال، در دو طبقه شامل سه پانسیون، یک مرکز فیزیوتراپی و یک مرکز آموزشی ساخته شده است.

او، بهره برداری از خانه بهداشت عشایری را یکی دیگر از طرح‌های حوزه سلامت شهرستان فراشبند برشمرد و بیان کرد: این خانه بهداشت، دومین خانه بهداشت عشایری در سطح شهرستان است که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در منطقه عشایری کفه امام زاده شهید (ع) مستقر شده است و ۱۲۰ خانوار عشایری را با جمعیتی حدود ۴۷۰ نفر را زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار می‌دهد.

کرمی با اشاره به اینکه این خانه بهداشت عشایری مجهز به اینترانت دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ثبت آنلاین خدمات، تلفن و یک پنل خورشیدی برای تامین برق خانه بهداشت است، تصریح کرد: این خانه بهداشت مانند یک خانه بهداشت روستایی، تمامی خدمات بهداشتی را به صورت رایگان به جمعیت زیر پوشش خود ارائه می‌دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فراشبند ادامه داد: واحد دندانپزشکی مرکز خدمات جامع سلامت روستای دولت آباد نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.

او، افزود: در این واحد، تمامی خدمات ویزیت، کشیدن دندان، فیشورسیلنت، پُر کردن سطحی، عصب کشی دندان‌های شیری و جرم گیری برای گروه‌های هدف (کودکان سه تا ۱۴ سال، زنان باردار و زنان شیرده) به صورت رایگان و برای سایر گروه‌ها نیز با تعرفه ۳۰ درصد ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.