افزایش تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در آذربایجان غربی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی؛میزان تسهیلات پرداختی به مددجویان تحت حمایت نسبت به سال گذشته 3 میلیارد تومان افزایش دارد.

عزیز سهندی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی در

گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، با ابراز اینکه کمیته امداد استان همت مضاعف و ویژه در توانمندسازی مددجویان داشته و در راستای اشتغال‌زایی آنها گام‌های موثری برداشته است؛ گفت: در همین راستا و با هدف ایجاد اشتغال، امسال تاکنون ماهیانه بطور متوسط 9 میلیارد تومان وام اشتغال در سطح استان به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است که نسبت به سال گذشته میزان تسهیلات پرداختی 3 میلیارد تومان افزایش دارد.

سهندی با اظهار اینکه تسهیلات پرداختی اکثرأ در اختیار مجریان طرح های دامداری، کشاورزی، مشاغل خانگی و خدماتی قرار گرفته است؛ افزود: برای اجرای هر طرح اشتغال بطور میانگین بیش از 35 میلیون تومان تسهیلات بصورت قرض الحسنه پرداخت شده است.

او افزود: کمیته امداد دومین دستگاه در حوزه اشتغال می باشد که امسال 3 هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد کرده است.

پرداخت ماهیانه 20 میلیارد تومان کمک بلا عوض به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان غربی

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود گفت: در راستای رفع نیاز های ضروری خانواده های تحت پوشش این نهاد بطور متوسط ماهیانه 20 میلیارد تومان کمک  بلاعوض به خانواده های تحت پوشش خود اعطا می کند.

سهندی افزود: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم بوجود آمده آمار خانواده های تحت حمایت روند افزایشی داشته است بطوریکه در حال حاضر بیش از 5 درصد خانواده های استان ، تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفته اند.

او اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۵ هزار و ۳۲۷ نفر از ایتام و ۵ هزار و ۵۲۸ نفر از فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که به طور متوسط هر یتیم و فرزند محسنین ۲ و نیم حامی در آذربایجان غربی دارند که کمتر از میانگین کشوری بوده و در تلاش هستیم با اجرای برنامه‌های ویژه در این زمینه به میانگین سطح کشوری برسیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.