در چهارمحال و بختیاری؛

اخذ سند برای بیش از یک میلیون و ۳۰۸ هزار هکتار از اراضی ملی

رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۹۵ درصد از اراضی ملی در استان سنددار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، رحمان توکلی رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۷۶ هکتار معادل ۹۵.۶ درصد از اراضی ملی استان سنددار شده است.

او میزان نقشه‌های کاداستر شده را نیز ۶۶۰ هزار و ۷۵۷ هکتار اعلام کرد و افزود: نقشه‌های کاداستر شده این میزان اراضی به واحد‌های ثبتی تحویل داده شده است و میزان ۳۸۳ هزار و ۴۶۰ هکتار معادل ۲۸.۲ آن منجر به اخذ سند تک برگ گردید.

توکلی اضافه کرد: با اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری، مرز بین املاک دولت و اشخاص با هم مشخص و حدود مالکیت اراضی ملی ثبت می‌گردد.

او با بیان اینکه با اجرای حدنگاری دسترسی به اطلاعات ملک آسان شده و در نهایت، داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از املاک باعث افزایش صحت اقدامات اجرایی دولت و افزایش سرعت عمل پاسخگویی به استعلامات می‌شود ادامه داد: اجرای این طرح، زمینه صدور سند تک برگی را به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی اجتماعی فراهم نموده و یکی از راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از زمین خواری به شمار می‌رود.

توکلی، ایجاد امنیت و آرامش روانی شهروندان، کاهش اشتباهات و حذف فرایند‌های زائد اداری را از دیگر محاسن اجرای طرح حدنگاری بیان کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار