رفع تداخل در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از رفع تداخل در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام جزایری گفت: با اجرای قانون رفع تداخلات، تاکنون برای ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری رفع تداخل انجام شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۸۶ درصد اراضی استان جزو اراضی منابع طبیعی و ملی تقسیم بندی شده است، افزود: حدود هشت هزار پرونده با افزون بر ۵۰ هزار هکتار از سهم اراضی ملی دولتی، توسط امور اراضی استان به اشخاص واگذار شد.

او با بیان وجود ۲۵۰ هزار هکتار اراضی در چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: از سال ۹۶ تاکنون، قرارداد مربوط به طرح کاداستر برای ۱۱۴ هزار هکتار از اراضی استان منعقد شده است و این طرح در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان، برای ۴۰ هزار هکتار از اراضی انجام گردید.

جزایری ادامه داد: دستاورد اجرای طرح کاداستر برای اراضی چهارمحال و بختیاری، تشکیل بانک اطلاعاتی یا سامانه جامع در استان خواهد بود که ۱۱ مورد از اطلاعات اراضی در این بانک قرار می‌گیرد.

او گفت: از مزایای تشکیل این بانک اطلاعاتی این است که نسق‌های زراعی که در گذشته در اختیار کشاورزان بوده است، به سند تک برگ تبدیل می‌شود و علاوه بر آن، کارت هوشمند نیز برای کشاورزان صادر خواهد شد.

جزایری افزود: در سال جاری در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی ۸۰۱ مورد تغییر کاربری در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است که ۴۸۵ مورد مربوط به تبصره چهار و ۳۱۶ مورد دیگر مربوط به تبصره یک بوده است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.