ثبت‌نام آزمون‌های EPT از فردا ۲۶ بهمن آغاز می‌شود

بر اساس اعلام مرکز سنجش پذیرش دانشگاه آزاد ثبت‌نام آزمون‌های EPT از فردا شنبه ۲۶ بهمن ۹۸ آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ثبت‌نام آزمون EPT  اسفندماه ۹۸ دانشگاه آزاد اسلامی از روز شنبه ۲۶ بهمن ماه آغاز و تا ساعت ۲۴ روز جمعه دوم اسفندماه ۹۸ ادامه خواهد داشت.

آزمون‌های مربوطه در روز جمعه ۱۶ اسفندماه ۹۸ به طور همزمان در شهر‌های تهران، شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، اهواز، کرج، کرمانشاه، کرمان، ساری و رشت برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: شرایط و ضوابط ثبت نام داوطلبان غیرایرانی در کنکور ۹۹


تمام دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به سامانه مرکزسنجش و پذیرش به نشانی http://english.iau.ac.ir/ept نسبت به ثبت نام اقدام و همچنین از منابع و بودجه بندی سوالات این آزمون‌ها آگاهی یابند.

آزمون ای پی تی (به انگلیسی: English Language Proficiency Test) ویژه داوطلبان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد که توسط همین دانشگاه به منظور سنجش و ارزیابی سطح زبان عمومی داوطلبان برگزار می‌شود. تمامی دانشجویان دکتری این دانشگاه در صورت دارا نبودن مدرک بین‌المللی زبان انگلیسی با نمره تعیین شده توسط دانشگاه، باید در آزمون ای پی تی شرکت نمایند و حداقل نمره قبولی را در آن کسب کنند.

ثبت‌نام آزمون‌های EPT  از فردا 26 بهمن آغاز می شود

 از سال ۱۳۸۶ آزمون EPT آغاز شد و به صورت منظم درواحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده‌است. تا اردیبهشت سال۱۳۹۲، این آزمون به صورت فصلی برگزار می‌شد اما پس از آن هر ماه برگزار می‌شود. در ابتدای برگزاری این آزمون، مدرک آن تنها برای داوطلبان ورود به مقطع دکتر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد ملزوم بود اما مدتی بعد، ارائه این مدرک برای کلیه متقاضیان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی ضروری شد.

این آزمون ۱۰۰ سؤال دارد که ۳۰ سؤال به درک مطلب، ۳۵ سؤال به لغات و ۳۵ سؤال به گرامر اختصاص داده شده‌است. همچنین توجه کنید که این دسته‌بندی تقریبی است و ممکن است در هر آزمونی تغییر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانشگاه آزاد ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار