بهره برداری از خانه بهداشت سیار عشایری مُهر

همزمان با دهه فجر، خانه بهداشت سیار عشایری شهرستان مُهر در منطقه دارالمیزان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در مراسم افتتاح نخستین خانه بهداشت عشایری در این شهرستان گفت: این خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، راه‌اندازی شده است.

سید حسن خلیلی ادامه داد: دولت در تلاش است تا آحاد مردم دسترسی راحت‌تری به امکانات و خدمات اولیه بهداشتی و درمانی داشته باشند.

او گفت: با راه‌اندازی خانه بهداشت عشایری سیار، شاهد ارائه خدماتی نظیر ارایه مراقبت به گروه‌های سنی مختلف و شناسایی افراد مبتلا به فشارخون، دیابت، ارایه نکات آموزشی به مادران باردار، شناسایی کودکان دارای اختلال رشد و همچنین انجام واکسیناسیون و ... به جمعیت عشایرن عزیز خواهیم بود.

خلیلی اضافه کرد: خانه بهداشت سیار عشایری بس شهید، تجهیزاتی نظیر ترالی اورژانس، ملزومات پانسمان و تزریقات، پنل خورشیدی، یخچال واکسن، دارو و ... را دارد.

او ادامه داد: از آبان تا اردیبهشت ماه که عشایر در منطقه حضور دارند این خانه بهداشت در محل اسکان آن‌ها مستقر خواهد شد و تعداد ۵۰۱ نفر از عشایر "مشک آویز"، "حیدرآباد"، "بس شهید"، "آزادخانی" و "بلبلی" می‌توانند مانند جمعیت تحت پوشش خانه‌های بهداشت روستایی از خدمات رایگان سلامت بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر گفت: این عشایر همچنین یک خانم بهورز عشایری هم ویژه خودشان دارند که آن‌ها را در کوچ به ییلاق و قشلاق همراهی می‌کند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار