سازمان سیا: ایران با وجود تحریم‌ها تمایلی به مذاکره با آمریکا ندارد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در تحلیلی جدید اعلام کرد ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا تمایلی به گفت‌وگوی مستقیم درباره برنامه هسته‌ای خود ندارد.

سازمان سیابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از برخی مقام‌های آمریکایی که از ارزیابی سیا مطلع هستند گزارش داد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در تحلیلی جدید اعلام کرد ایران علی‌رغم تحریم‌های آمریکا تمایلی به گفت‌وگوی مستقیم و مذاکره درباره برنامه هسته‌ای خود ندارد.

نیویورک‌تایمز در بخشی از این گزارش مدعی شده تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای صدور مجوز ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ممکن است در آینده به کاهش ستیزه‌جویی ایران منجر شود.

این روزنامه سپس در ادامه آورده است: با این حال، آن‌طور که مقام‌های مطلع می‌گویند سیا در یک جمع‌بندی اخیر به این جمع‌بندی رسیده که ایران علی‌رغم آنکه برای ادامه تأمین مالی فعالیت‌های نظامی‌اش در دوران تحریم‌های آمریکا تحت فشار قرار دارد ظاهراً اصلاً به ورود به گفتگو‌های مستقیم بر سر برنامه هسته‌ای خود نزدیک نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار