ابتکار در نشست زنان مدیر و فرهیخته:

دولت برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه تلاش بسیاری کرده است

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: دولت برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه ایرانی تلاش بسیاری کرده است.

دولت برای تحقق عدالت جنسیتی در جامعه تلاش بسیاری کرده استبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده امروز در نشست زنان ایرانی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: دولت به زنان ایرانی به عنوان ابزار و شهروند «درجه ۲» نگاه نکرده است و در سیاست‌گذاری‌های در مورد زنان همواره بر اساس سیره نبوی عمل کرده نه بر اساس اسناد خارجی.

او اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زنان همواره در کنار مردان به تلاش و فعالیت در عرصه‌های مختلف جامعه مشغول و منشا امید و زندگی به خانواده و فرزندانشان بوده و سرآمد اخلاق علمی و معنوی هستند که بی تردید این توان افزایی زنان ایرانی الگوی جهانیان است.

معاون رئیس جمهوری تصریح کرد: دولت در سیاست گذاری ها، برنامه‌های جامع را در هر استان و بخش برای عدالت جنسیتی برای نخستین بار دارد، بطوریکه در این زمینه ۱۷۲ شاخص تعیین کرده که با خط کش تحقق عدالت سنجیده می‌شود.

ابتکار ادامه داد: به عنوان مثال در یکی از شاخصه‌ها عنوان شده که در هر شهرستان برای رسیدن به عدالت جنسیتی، زنان به چه مقدار فضای ورزشی دسترسی دارند و یا در شاخصه‌های مختلف به وضعیت زنان روستایی، دختران جوان و زنان زندانی و ... پرداخته شده و دستگاه‌ها برای اجرایی شدن این برنامه‌ها هماهنگ هستند.

او افزود: برای اولین بار در کشور سیاست‌های حامی خانواده با محوریت زن شکل گرفته که به مهارت‌های ارتباطی و استحکام خانواده ایرانی کمک می‌کند.

ابتکار تاکید کرد: بسیج اجتماعی و استفاده از ظرفیت‌های جامع برای تحقق عدالت جنسیتی، به زندگی بهتر خانواده‌ها کمک می‌کند و زنان محور اصلی این سرمایه‌های اجتماعی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار