در سال آینده؛

گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان بشرویه

فرماندار شهرستان بشرویه از گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای این شهرستان تا اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، شفیعی فرماندار شهرستان بشرویه در جلسه ستاد توسعه گلخانه‌های این شهرستان گفت: با توجه به خشکسالی‌های پیاپی نیاز به کشت‌های گلخانه‌ای و طرح توسعه گلخانه  در این شهرستان احساس می‌شود.

او  افزود: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد مردم این شهرستان کشاورز هستند برای مدیریت منابع آب و حفظ تولیدات بایستی آنان را به سمت کشت‌های گلخانه‌ای ترغیب کنیم.

شفیعی با اشاره به  وجود گلخانه ۲۰ هکتاری در این شهرستان گفت: توسعه  مجتمع گلخانه‌ای همچنان نیاز است و از این رو پیش بینی احداث و طراحی کروکی سه گلخانه در شهر بشرویه، روستای رقه و شهر ارسک صورت گرفته است.

او با اشاره  به اینکه گازرسانی به مجتمع گلخانه‌ای بشرویه هرچه سریعتر باید صورت گیرد،از تحویلی عظیم در حوزه گازرسانی به تمامی نقاط بشرویه خبرداد.

 فرماندار شهرستان بشرویه ادامه داد: باتوجه به کلنگ زنی گازرسانی به چهار نقطه روستایی در سفر استاندار در دهه مبارک فجر به شهرستان بشرویه پس از اتمام این چهارپروژه میتوانیم بگوییم تنها چند نقطه در شهرستان که جمعیتی کمتر از ۵۰ خانوار دارند از نعمت گاز برخوردار می‌باشند.

سورگی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان نیز در این جلسه بیان داشت: در حال حاضر بهترین گزینه برای تداوم تولیدات کشاورزی استفاده از کشت‌های گلخانه‌ای است.

او افزود:یکی از راه‌های توسعه گلخانه در شهر‌های کلان استفاده از منابع آبی موجود است. سورگی ادامه داد: تخصیص آب به شهرک گلخانه‌ای بشرویه از ۲ لیتر به ۱۰ لیتر باید افزایش پیدا کند.

مدیرشرکت شهرک‌های کشاورزی استان گفت: توسعه مجتمع گلخانه‌ای فعلی شهر بشرویه باید به میزان ۲۰ هکتار انجام شود.

او افزود: برای اقدام جهت توسعه و گازرسانی به این مجتمع نیازمند استعلامات اداراتی همچون منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و... هستیم که بایستی هرچه سریعتر استعلامات را تحویل دهند.

گفتنی ست در حال حاضر شهرستان بشرویه دارای یک مجتمع گلخانه‌ای به مساحت ۲۰ هکتار و با ۳۹ قطعه می‌باشد که ۱۵ قطعه آن درحال ساخت است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار