مکرون: عدم تلاش آلمان برای اصلاح اتحادیه اروپا بی‌تابم می‌کند

امانوئل مکرون در نشست امنیتی مونیخ گفت از عدم واکنش آلمان به تلاش وی برای تقویت اتحادیه اروپا بعد از برگزیت بی‌تاب شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، امروز (شنبه) در نشست امنیتی مونیخ گفت از عدم واکنش آلمان به تلاش وی برای تقویت اتحادیه اروپا بعد از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بی‌تاب شده است.

مکرون  در این نشست و در پاسخ به اینکه آیا از سکوت مرکل در مقابل اصلاحات پیشنهادی وی ناامید شده گفت: «ناامید نشده‌ام، بی‌تابم.»

وی در ادامه افزود: «ما سابقه دراز مدتی در انتظار کشیدن برای پاسخ به یکدیگر داریم. در سال‌های آینده برای ما مهم است که هرچه سریعتر به موضوع حاکمیت در سطح اروپا بپردازیم.»

مکرون پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مدت زیادی است که سعی در بازسازی این اتحادیه دارد. برنامه او شامل همکاری مالی و دفاعی بیشتر بین اعضای باقی مانده اتحادیه می‌شود.

اگرچه به طور معمول از پاریس و برلین با عنوان «موتور» دوقلوی پروژه‌های اروپا یاد می‌شود، امید مکرون به اینکه این دو همسایه می‌توانند اصلاحات را باهم پیش‌برند با تعلل آلمان در پاسخگویی از بین رفته است.

همچنین مقاومت آلمان و دیگر کشورها باعث شده بودجه مالی در نظر گرفته شده برای پیشنهادهای مکرون از بودجه مالی منطقه یورو (Eurozone budget)  به بودجه‌ای  اندک برای پروژهای منتخب تقلیل یابد.

شایان ذکر است، به تازگی پیشنهاد این رئیس جمهور مبنی بر قرار دادن بازدارندگی هسته‌ای فرانسه  در مرکز استراتژی دفاعی اروپا با پاسخ سرد برلین مواجه شد. مکرون با سرآمدن دوره صدراعظمی آنگلا مرکل بر آلمان، در انتظار صدراعظم آینده آلمان خواهد بود تا بتواند اصلاحات خود را عملی کند.

 به نوشته خبرگزاری رادیو اروپای آزاد، در ادامه این نشست مکرون در صحبت‌هایی درباره روسیه ادعا کرد علیرغم تلاش‌های کرملین برای بی‌ثبات کردن غرب، وی خواستار سیاست جدید روسیه است.

وی با تاکید بر آنکه باید سیاست جدیدی در ارتباط با روسیه اتخاذ شود و متحدان اروپایی باید تعامل بیشتری با مسکو داشته باشند، از تحریم‌های اعمال شده بر روسیه در شش سال گذشته انتقاد کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار