لیست نهایی برندگان اسکار ۲۰۲۰ و نقد و بررسی آثار برگزیده در نماوا

مراسم اسکار ۲۰۲۰ هم برگذار شد. مراسمی که هر سال در بهترین حالت، نتایج اسکار ۲۰۲۰ حداقل در یک جایزه بینندگان و شرکت کنندگان را شگفت‌زده می‌کند.

لیست نهایی برندگان اسکار ۲۰۲۰ و نقد و بررسی آثار برگزیده در نماوابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اسکار ۲۰۲۰ هم برگذار شد. مراسمی که هر سال در بهترین حالت، نتایج اسکار ۲۰۲۰ حداقل در یک جایزه بینندگان و شرکت کنندگان را شگفت‌زده می‌کند. در اقدامی عجیب اما قابل درک و احترام، جایزه بهترین فیلم به یک فیلم خارجی داده شد و فیلم انگل ساخته بونگ جون هو به جز جایزه بهترین فیلم بین‌المللی که قابل پیس بینی بود، توانست جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم سال اسکار ۲۰۲۰ را به کره جنوبی ببرد. اتفاقی که الهام بخش بسیاری از کارگردانان جوان دیگر خواهد شد.

سالی سخت برای داوران مراسم اسکار ۲۰۲۰

  امسال مثل هرسال برای هالیوود و سینمای جهان سال موفقی بود و آثار فاخر و پرفروشی اکران شد. در بعضی از بخش‌ها هم شاهد تغییر استانداردهای فنی بودیم. استانداردهایی که هر سال در حال جابه‌جا شدن و بهبود هستند. سالی که شاهد بازی واکین فینیکس در فیلم جوکر بودیم. نقش آقرینی که میتواند حتی توسط روانشناسان مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد. سطحی که تصمیم را برای بینندگان و داوران جایزه اسکار هم سخت تر و سخت تر کرده.

  کارکترها پیچیده‌تر و عمیق‌تر بازی می‌شوند، کارگردانی ها بسیار کاملتر و با دقت بیشتری انجام می‌شوند، فیلمبرداری ها هر سال نیازمند ایده های جدیدتر و الهام بخش‌تر هستند و جلوه‌های ویژه هم که دنیایی بی‌پایان جهت اکتشاف برای هنرمندان این بخش است. هیچکس نمی‌خواهد ازین قافله عقب بماند و این رقابت همیشگی هرروز کیفیت را بالاتر می‎برد.

لیست نهایی برندگان اسکار ۲۰۲۰ و نقد و بررسی آثار برگزیده در نماوا


در ادامه به سراغ برندگان اسکار رفته و آنالیز کوتاهی با تلاش برای لو نرفتن داستان از هر انتخاب خواهیم داشت.

انگل Parasite ساخته بونگ جون هو

فیلم سینمایی انگل در اسکار تاریخ‌ساز شد و توانست اولین فیلم خارجی باشد که جایزه بهترین فیلم سال را از مراسم اسکار ۲۰۲۰ دریافت کند. جایزه ای که از نظر بسیاری از بینندگان و طرفداران سینما باید به فیلم سینمایی ۱۹۱۷ تعلق می‌گرفت. جای تعجبی نداشت که انگل جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را بگیرد اما جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلنامه اورجینال و غیر اقتباسی دستاورد هنگفت و فوق‌العاده‌ای برای فیلم انگل و بونگ جون هو است. دستاوردی که میتواند هدفی برای همه کارگردانان و فیلمسازان همه این کره خاکی باشد.
فیلم سینمایی انگل در نماوا آماده تماشای آنلاین و دانلود است.

۱۹۱۷ ساخته سم مندس

فیلم سینمایی ۱۹۱۷ در مراسم اسکار ۲۰۲۰ در ۱۰ بخش نامزد شد و توانست ۳ جایزه را نیز بدست آورد. ۳ جایزه ای که بیش از همه‌چیز خبر از خوش ساختی این فیلم می‌دهد؛ بهترین فیلمبرداری، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه. فیلمی که برای بازیگران نقش اصلی‌اش از سوپر استارهای هالیوود استفاده نکرد و اگر می‌کرد شاید با حضور بازیگرانی بهتر در خط اول این فیلم میتوانست جایزه بهترین فیلم امسال را از آن خود کند. ۱۹۱۷ آنقدر خوب است که با برنده شدن ۳ جایزه اسکار بازهم خیلی‌ها این ۳ جایزه را یک ناکامی می‌دانند و ۱۹۱۷ را شایسته جوایز بیشتری می‌دانستند.

تماشای آنلاین فیلم ۱۹۱۷ از سایت نماوا همراه با زیرنویس فارسی آماده ارائه است.

لیست نهایی برندگان اسکار ۲۰۲۰ و نقد و بررسی آثار برگزیده در نماوا

Joker ساخته تاد فیلیپس

  رکورد تعداد نامزدی جوایز امسال دست جوکر تاد فیلیپس بود. فیلمی که در ۱۱ بخش کاندید شد اما فقط در ۲بخش برنده جایزه اسکار ۲۰۲۰ شد. داستان مردی که در تلاش است یک استند‌آپ کمدین موفق باشد اما در شهری فاسد و مملو از خشونت و سختی مسیر انسانیت تا آشوب را به سرعت طی می‌کند. در این فیلم واکین فینیکس به حق و شایستگی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را برد جایزه ای که سالها انتظارش را می‌کشید. همچنین اسکار بهترین موسیقی متن هم از آن فیلم جوکر شد. موسیقی که فضای تاریک شهر گاتهام و مغز بیمار جوکر را با هنرمندی به بیننده القا می‌کند.

فیلم جوکر توسط نماوا در پردیس سینمایی چارسو اکران اختصاصی شد و هم اکنون در نماوا برای تماشا موجود است.

داستان اسباب بازی‌ جنگ اسکار با لینک گمشده را برد

 یکی از جوایز مراسم اسکار ۲۰۲۰ که می‌توانست برندگان بسیار متفاوتی داشته باشد و مملو از کاندید های قوی و متفاوت بود جایزه اسکار بهترین انیمیشن بود. سالی که برای طرفداران انیمیشن سالی خوش و خرم بود، نسخه جدید شیرشاه بالاخره آمد یک اثر نوستالژیک که برای میلیون‌ها نفر یادآور خاطراتی زیبا بود. انیمیشن چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم هم که هر بار با حضور خود در گیشه های سینما طوفانی به پا می‌کند امسال هم سال خوبی داست.

 مهمترین رقیب داستان اسباب بازی ۴ انیمیشن لینگ گمشده یا The Missing Link بود که در مراسم گلدن گلوب این جایزه را به خانه برده بود اما داستان اسباب بازی اسکار ۲۰۲۰ را برای خود کرد جایزه ای که به نظر بینندگان و طرفداران ارزش بالاتری به نسبت گلدن گلوب دارد.

مراسم اسکار برندگان و نامزدهای فراوانی داشت که صحبت و بحث راجع به تک تک آنها در یک مطلب نمی‌گنجد و اگر علاقه‌مند به بررسی بیشتر و دقیق‌تر آثار برگزیده و مراسم اسکار دارید میتوانید ویژه برنامه اسکار ۲۰۲۰ استودیو نماوا را تماشا کنید و برای تماشای تمامی فیلم های حاضر در اسکار هم میتوانید به صفحه آرشیو فیلم های اسکار در نماوا بروید. نماوا در این بخش فیلم های حاضر در اسکار ۲۰۲۰ و همچنین فیلم‌ های اسکار ۲۰۲۰ سال های گذشته و قدیمی‌تر را گردآوری کرده و می‌توانید با خرید اشتراک نماوا به تماشای تمامی این فیلم ها و دوبله اختصاصی فیلم های اسکار و همچنین دانلود فیلم های اسکار با زیر نویس فارسی دسترسی پیدا کنید.

لیست نهایی برندگان اسکار ۲۰۲۰ و نقد و بررسی آثار برگزیده در نماوا

با پایان مراسم اسکار۲۰۲۰ ، سال جدید سینمای جهان آغاز شد و مسابقه‌ای جذاب بین فیلمسازان و کارگردانان از نو شروع شده است. امیدواریم امسال هم شاهد فیلمهایی فاخر، جذاب و هیجان انگیز باشیم. برای نقد و بررسی داستانی و ساختاری فیلم های اسکار و بقیه آثار سینمایی ایران و جهان هم می‌توانید با مراجعه به بلاگ نماوا که مکانی است برای علاقه‌مندان به فیلم و تئاتر و سینما تا به صورت حرفه‌ای‌تر و جدی‌تری به لایه‌های پنهان آثار مورد علاقه خود و لیست نهایی نامزدهای اسکار ۲۰۲۰ نگاه کنید و لذت ببرید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار