گفتگوی اختصاصی با راهدار نمونه کشور:

حفاظت و صیانت از حریم راه ماموریت مهم راهداران است

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان نمین گفت: حفاظت و صیانت از حریم راه ماموریت مهم راهداران استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین مسئولیت نگهداری ۳۶۴ کیلومتر راه ارتباطی درحوزه شهرستان نمین را برعهده دارد که از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلومتر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالته روستائی، ۳۱ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر راه مرزی می‌باشد.

راه؛ مهمترین وسیله برای رسیدن به مقصد و راه‌ها هم از دیرباز مورد توجه بشر بوده و هست بطوریکه امروزه راه‌ها شکل گسترده‌تر و پیچیده تری به خود گرفته است و آن چیزی که لا به لای پیچیدگی راه‌ها و محور‌ها اهمیت پیدا می‌کند «امنیت و ایمنی» است.

«ایمنی جاده» بعنوان جدی‌ترین دغدغه برای مسئولین و مردم تبدیل شده و البته راهکار‌های خوبی برای کاهش تصادفات جاده‌ای اتخاذ شده است. سالیانه هزاران نفر جانشان را در راه‌ها از دست می‌دهند و این موضوع بعنوان یک چالش بزرگ در جامعه مطرح است.

حفاظت و صیانت از حریم راه ماموریت مهم راهداران است

شهرستان نمین بدلیل موقعیت منحصربفرد خود یکی از شهرستان‌های مهم استان اردبیل در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است که از لحاظ محور‌های مواصلاتی با سایر شهرستان‌ها شرایط متمایز و منحصر به فردی دارد. اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین با تلاش شبانه روزی بهرام سرش خیاوی و همکاری پرسنل این مجموعه و کمک مسئولین ارشد شهرستان نمین و همچنین حمایت‌های مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل توانسته است آیتم‌های ایمنی جاده‌ها و محور‌ها را در حد قابل قبول بهبود بخشیده و نسبت به تامین امنیت جاده‌ای همت بگمارد.

اقدامات ارزشمند در حوزه راهداری شهرستان نمین

بهرام سرش خیاوی، راهدار نمونه کشوری استان اردبیل در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: با کمک و حمایت همه جانبه مدیرکل، فرماندار شهرستان و مجموعه کارکنان راهداری شهرستان توانستیم اقدامات ارزشمندی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین انجام دهیم.

او افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین مسئولیت نگهداری ۳۶۴ کیلومتر راه ارتباطی درحوزه شهرستان نمین را برعهده دارد که از این مقدار ۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳۶ کیلو متر راه فرعی، ۱۹۲ راه آسفالته روستائی، ۳۱ کیلومتر راه شنی و خاکی و ۶۰ کیلومتر راه مرزی می‌باشد.

بهسازی و روکش آسفالت راه‌های اصلی و روستایی

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین ادامه داد: اداره راهداری نمین جهت ارتقای ایمنی راه اقداماتی از قبیل روکش آسفالت بزرگراه نمین - تونل و بالعکس به طول ۵/۵ کیلومتر، بهسازی و لکه گیری و روکش آسفالت راه روستایی سراه مرنی – مرنی به طول ۳ کیلومتر، بهسازی محور کارخانه سیمان به طول ۳ کیلو متر، لکه گیری و روکش آسفالت راه روستایی میناباد به طول ۲/۱ کیلومتر، لکه گیری و روکش آسفالت محور گللو – پته خور به طول ۳ کیلومتر، لکه گیری آسفالت ۶۴۰ تن، پاکسازی پل ۲۲ مورد، شانه سازی ۱۵ کیلومتر، تسطیح حریم راه روستائی ۳۰۰ کیلومتر، تسطیح و رگلاژ جاده شنی ۱۲۷ کیلومتر در ده ماهه نخست سال ۱۳۹۸ انجام داده است.

حفاظت و صیانت از حریم راه ماموریت مهم راهداران است

خط کشی و رنگ آمیزی سرعت کاه‌ها

خیاوی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین در راستای انجام عملیات راهداری و حفظ ایمنی و امنیت جاده‌ها در ۹ ماه اول سال جاری نسبت به انجام ۴۸۰ مورد گشت راهداری، رنگ آمیزی سرعت کاه‌ها به مقدار ۲۲۸ متر مربع، رنگ آمیزی تیر‌های روشنایی ۵۹۵ عدد، جمع آوری و بازسازی تابلو‌های فرسوده ۲۴۰ عدد، نصب و تعمیر و بازسازی گارد ریل ۷۰ شاخه، خط کشی ۱۲۱ کیلومتر، شستشوی تابلو ۱۹ هزار و ۶۰۰ عدد، ریزش برداری ۳۳۵ کامیون، پاکسازی زباله ۱۷۲ کیلو متر، حمل مصالح هزار و ۱۲۴ کامیون اقدام نموده است.

حفاظت و صیانت از حریم راه ماموریت مهم راهداران است

صیانت از حریم راه‌ها

او اظهار داشت: از آنجایی که یکی از وظایف مهم سازمان راهداری و ادارات متبوع حفظ و صیانت از حریم راه‌ها می‌باشد در این راستا این اداره با ۳۰۰ مورد گشت حریم نسبت به شناسایی و جمع آوری ۱۵۲ عدد تابلو غیر مجاز و همچنین جهت جلوگیری از تجاوز به حریم نسبت به شناسایی و توقف ۳۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز و جمع آوری ۴۰ مورد درختکاری غیر مجاز و همچنین با اخذ ۲۸ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز به حریم در حوزه استحفاظی این شهرستان اقدام نموده است.

استقرار اکیپ در راهدارخانه حیران

راهدار نمونه کشور بیان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین در راستای انجام وظیفه ذاتی خود در راهداری زمستانی نسبت به استقرا اکیپ‌های آماده باش در راهدارخانه حیران و راهدارخانه مرکزی (اداره شهرستان) به صورت شبانه روزی اقدام نموده و در سه ماهه منتهی به زمستان ۱۳۹۸ نسبت به برف روبی ۸ هزار و ۹۵۰ کیلومتر و نمک پاشی به مقدار هزار و ۵۱۰ تن اقدام نموده و همواره نسبت به بازگشایی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی حوزه استحفاظی شهرستان در کمترین زمان ممکن بعد از بارش برف اقدام نموده است.

حفاظت و صیانت از حریم راه ماموریت مهم راهداران است

فعالیت ۲۴ شرکت در حوزه حمل و نقل کالا

خیاوی در پایان گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان نمین در حوزه حمل و نقل با وجود ۲۴ شرکت فعال در حوزه حمل کالا نسبت به جابجایی ۸۵۳ هزار و ۹۵۷ تن کالا اقدام نموده است و نیز با وجود دو شرکت حمل مسافر نسبت به جابجایی ۱۱ هزار و ۳۸۵ مسافر در ۱۰ ماهه نخست سال ۱۳۹۸ اقدام نموده است.

حفاظت و صیانت از حریم راه ماموریت مهم راهداران است

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.