دیده بانان، تخلفات و جرایم انتخاباتی را گزارش دهند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم، یاری رسان کشور در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری در کارگاه آموزشی آسیب شناسی فضای مجازی و جرایم انتخاباتی اظهار داشت: دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم، یاری رسان کشور در پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی باشند.

او افزود: حمایت و صیانت دو نقش اساسی دیده بانان پیشگیری از وقوع جرم در انتخابات است.

موسوی با بیان اینکه در گذشته اگر مردم می‌خواستند نقشی در حاکمیت داشته باشند این نقش همیشه مورد اجحاف قرار می‌گرفت اضافه کرد: یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که آحاد ملت می‌توانند آزادانه حکام مورد نظر خود را انتخاب کنند.

او ادامه داد: ممکن است در بعضی از شهرستان‌ها سودجویان در تلاش باشند فردی به عنوان وکیل ملت به مجلس ورود پیدا کند که فاقد هرگونه صلاحیت و شایستگی است.

موسوی با تأکید بر این موضوع که اقدامات دیده بانان دقیقاً در این لحظات خطیر، کارساز و گره گشاست گفت: انتظار می‌رود دیده بانان در صورت مشاهده اقدامات ناشایست و غیرقانونی داوطلبانی که به هر نحو همچون تبلیغات غیرقانونی، خریدن رأی، تحریک و تطمیع قصد اخذ رأی به نفع خود را دارند، گزارش دهند.

او با اشاره به فرصت اندک باقی مانده تا زمان برگزاری انتخابات افزود: با توجه به حساسیت موضوع و فقدان وقت کافی جهت پیگیری گزارشات، نیاز به ثبت گزارش نیست و دیده بانان در صورت مشاهده هر گونه تخلف انتخاباتی مراتب را فوراً به معاونت اجتماعی اعلام و یا با مدیر سامانه سجام جهت انجام اقدامات مقتضی تماس حاصل نمایند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ۹۸ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.