انتظارات اهالی فرهنگ و هنر از نمایندگان مجلس/۳

مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری: بودجه فرهنگ را از هنر جدا کنند

کوروش زارعی گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم تا بودجه فرهنگی با مولفه‌ها و شاخصه‌های فرهنگی را از بودجه هنر جدا کنند.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری درخصوص مطالبه خود از نمایندگان منتخب در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ما سال‌ها است از دوستان مجلس و کمیسیون فرهنگی مطالبه داریم و فریاد می‌زنیم که تئاتر این کشور نیاز به افزایش بودجه دارد. اگر تئاتر ما به سمت ابتذال می‌رود، اگر تئاتر به سمت سطحی نگری می‌رود و اگر نمایش‌هایی روی صحنه می‌روند که هیچ کیفیت فرهنگی، موضوعی و محتوایی ندارند، نباید انتظار دیگری داشت، زیرا اکنون بودجه تئاتر کم است.

زارعی با اشاره به اینکه تئاتر هنری است که نیاز به حمایت دارد، بیان کرد: تئاتر نیاز به حمایت مجلس و دولت دارد و باید مجلس از دولت بپرسد که چرا بودجه تئاتر کم است؟ چرا باید تئاتر که یک هنر تفکر برانگیز، اندیشمندانه و فاخر در هر جامعه توسعه یافته‌ای است، اینگونه باشد؟ از طرفی بخشی از بودجه‌ای که اختصاص می‌یابد، محقق نمی‌شود. برای نمونه اگر ۲۰ میلیارد بودجه تئاتر است, ۱۰ میلیارد یا کمتر پرداخت می‌شود که برای برگزاری جشنواره‌ها و حقوق کارمندان و... هزینه می‌شود و چیزی برای هنرمند و تولید اثر هنری باقی نمی‌ماند.

نمایندگان مجلس بودجه فرهنگ را از هنر جدا کنند

او افزود:باید دولت و مجلس بودجه بسیار خوبی برای تئاتر اختصاص دهد تا تولید آثار ارزشمند و درخور شان نظام فرهنگی جمهوری اسلامی اجرا شود، اما متاسفانه تنها چیزی که مجلس و نمایندگان مجلس برای آن ارزشی قائل نیستند، بحث هنر و تئاتر است.

 مدیر مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری با اشاره به اینکه امیدوارم نمایندگان مجلس بحث فرهنگ و هنر را از هم جدا کنند، بیان کرد: همیشه بودجه‌ای برای فرهنگ و هنر آورده می‌شود که بخش عمده بودجه هنر تحت عنوان فرهنگ در اختیار دستگاه‌های فرهنگی قرار می‌گیرد و چیزی برای هنر نمی‌ماند من از نمایندگان محترمی که در دوره آینده وکیل و نماینده مردم هستند، می‌خواهم تا بودجه فرهنگ را از هنر جدا کنند. مسئله فرهنگ و هنر دو مقوله جدا از هم است. ۳۰۰ یا ۴۰۰ موسسه هستند که درب هایشان بسته است بعد می‌بینیم که این موسسات پول‌های کلانی را برای بخش فرهنگی دریافت می‌کنند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد. سال گذشته بسیاری از این موسسات مشخص شد، اما هنوز هم اینگونه موسسات تحت عنوان فرهنگ فعالیت و پول‌هایی را دریافت می‌کنند، اما معلوم نیست چه اتفاقی برای آن می‌افتد.

نمایندگان مجلس بودجه فرهنگ را از هنر جدا کنند

او ادامه داد: بودجه فرهنگ و هنر عایدی برای هنر ندارد؛ همین بودجه‌ای که برای فرهنگ و هنر در مجلس تصویب می‌شود. از نمایندگان می‌خواهم تا مصوبه‌ای در برنامه داشته باشند تا بودجه فرهنگی با مولفه‌ها و شاخصه‌های فرهنگی از بودجه هنر و به قولی خرج ما از فرهنگ جدا شود.

زارعی با اشاره اینکه از ملت شریف ایران می‌خواهم در انتخابات اسفند ماه شرکت کنند، اظهار کرد: از مردم می‌خواهم حضور شکوهمندانه‌ای در انتخابات داشته باشند، انتخابات برای ما و کشور و برای اقتدار و امنیت ملی و داخلی سرنوشت ساز است. من به عنوان عضو کوچکی از خانواده هنر از مردم ایران می‌خواهم تا به سخنان رهبر معظم انقلاب عمل کنند، رهبر تکلیف را بر همه ما تمام کردند و فرمودند که ایرانی‌هایی که وطن پرست هستند و به امنیت و اقتدار مملکت خود علاقه‌مند بوده و کشور خود را دوست دارند، پای صندوق‌های رای حاضر شوند و در انتخابات حضور مقتدرانه داشته باشند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار