کرج، خواستگاه اولین آرامستان سبز کشور

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: بهشت سکینه به عنوان اولین آرامستان سبز کشور انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حمیدرضا عسگری، رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: کنترل روان‌آب های کاشت درخت، کاهش آلودگی زیست محیطی و... سبب شد تا بهشت سکینه(س) از طرف سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان اولین آرامستان سبز کرج انتخاب شود.

حکیمی، مدیرکل محیط زیست البرز نیز گفت: ایجاد زیر ساخت های مدیریت سبز و استمرار این فعالیت ها در سازمان آرامستان ها می تواند ضمن الگو سازی برای دیگر مدیران استانی، در نهادینه ساختن فرهنگ محیط زیستی در سازمان های خدماتی اجرایی نیز موثر باشد.

حکیمی با اشاره به برخی اقدامات زیست محیطی صورت گرفته در آرامستان بهشت سکینه (س) افزود: ایجاد نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی (بیست کیلو واتی)، جمع آوری و ذخیره آبهای سطحی(آب باران) با حفر آب بندهای موقت، استقرار سیستم حمل و نقل سبز با تجهیز ناوگان حمل و نقل درون سازمانی به خودروهای برقی، مدیریت سبز با کاهش مصرف کاغذ و ارائه خدمات اطلاع رسانی با نصب پنل الکترونیکی بخشی از این اقدامات بوده است.

او از به روز رسانی و کنترل کیفی سیستم اتوکلاو موجود در غسالخانه، توجه ویژه به مدیریت استفاده از منابع آب با کنترل کیفی و نظارت بر تجهیزات دستگاه تصفیه سالن معراج(غسالخانه)، نظارت بر امور جدا سازی و سالم سازی آب شرب از آب فضای سبز و شستشوی قبور و جمع آوری مکانیزه زباله های محوطه بهشت سکینه (س) به عنوان دیگر اقدامات صورت گرفته در این آرامستان نام برد.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.