دست کلاهبرداران در جیب اموات/ ردپای فریب‌کاران این بار در آرامستان‌های نظرآباد

دست کلاهبرداران و خلافکاران این بار در جیب اموات رفته است و گویا آنجا بی سرو صداتر از هر جای دیگری می توانند جولان دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عقربه‌های ساعت حوالی ظهر زمستانی سرد، زیر آسمان غبار گرفته شهر را نشان می‌دهد و تلالو آفتاب راهش را از میان شاخ و برگ بلند کاج‌ها پیدا می‌کند.

دقایقی است به جایی رسیده‌ام که سکوت و سکون را به آرامش این محل تشبیه می‌کنند و انسان‌هایی را می‌بینم که برای آرام شدن و گریز از دنیای زندگان به اینجا آمده‌اند.

سکوت گورستان فریاد مردگان را در آغوش گرفته است، اینجا هم منزلی است از منزل‌های ابدی مسافران زمینی، جایی در شهرستان نظر آباد، آرامستان نبی اکرم(ص)؛ به این محل آمده ام تا پای درد دل دختری بنشینم که کوچ پدربزرگ، محزونش کرده اما این میان اتفاق های دیگری عمق این درد را بیشتر کرده است.

ردپای فریب‌کاران این بار در آرامستان‌های نظرآبادمریم می‌گوید:دو روز قبل پدربزرگ مهربان‌مان بعد از رنج یک بیماری طولانی، ما را برای همیشه ترک کرد و به سفری رفت که باورش برایمان سخت بود، بعد از مرگ پدربزرگ به این آرامستان آمدم تا هماهنگی برای دفن عزیزمان در منزلگاهی که چندی قبل خریداری کرده بودم انجام شود که در کمال تعجب متوجه شدم در قبری که از مدت‌ها قبل پیش‌خرید شده، مرحوم دیگری دفن است، اقدام به شکایت کردیم و متوجه شدم افراد دیگری هم با این مشکل مواجه شده اند و پس از پیگیری‌های فراوان به این نتیجه رسیدم که پای کلاه برداران فروش قبر در میان است.

آنان یک قبر را به چند نفر فروخته اند، با تعدادی از افرادی که مانند من با این مشکل مواجه شده اند به دادگستری شهرستان رفتیم و موضوع را با دادستان شهر در میان گذاشتیم.ردپای فریب‌کاران این بار در آرامستان‌های نظرآباد

شاید در نگاه اول باور نکردنی نباشد که کلاهبرداران به آخرین منزلگاه مردگان هم رحم نمی کنند اما واقعیت داشت و پس از گوش دادن به درد دل‌های مریم، در تماس تلفنی با شهردار نظرآباد پیگیر این مشکل شدم.

مجتبی عسگری شهردار نظرآباد گفت: این مسئله در قالب یک پروند توسط دستگاه قضایی شهرستان نظرآباد درحال پیگیری است.

شهردار نظرآباد اضافه کرد: بنا به درخواست دستگاه قضایی ما در این زمینه سکوت خواهیم کرد تا مسائل با دقت نظر این نهاد نظارتی پیگیری و مشکل پیش آمده مرتفع شود.

اما به نظر توضیحات مسئول شهرداری به تنهایی کافی و آرام بخش نبود که تصمیم به تماس با دادستان نظرآباد گرفتیم تا پاسخ بسیاری از سوال ها را پیدا کنیم.

سه تن از کارکنان شهرداری متهم پرونده قبرخواری در نظر آباد

روح الله احمدی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد در این خصوص گفت:چند تن از کارکنان شهرداری از سال‌های گذشته اقدام به فروش قبر می‌کردند که مشخص شد هر قبر به چندین نفر فروخته شده است.

او می‌گوید: معارضین این پرونده اقدام به شکایت کردند و هم اکنون پرونده در شعبه بازرسی در حال پیگیری است.

احمدی با بیان این که این متهمان تفاوت حساب را نیز به شهرداری پرداخت نکرده اند، گفت: تفهیم اتهام تاکنون صورت نگرفته و پس از اعلام نظر کارشناسی میزان تضییع بیت‌المال این اقدام صورت می‌گیرد.

دادستان نظرآباد با بیان این که متهمان با سند سازی اقدام به کلاهبرداری می کردند، افزود: این سه متهم شناسایی و تحت نظر هستند.

ردپای فریب‌کاران این بار در آرامستان‌های نظرآباد

احمدی در پایان با بیان این که اگر موارد مشابه نسبت به این پرونده شکایت دارند هر چه سریعتر شکایت خود را اعلام کنند، گفت: تا کنون پنج شکایت در پرونده یاد شده وجود دارد و ۲۰ شکایت دیگر نیز در حراست شهرداری ثبت شده که مراحل ارجاع شکایت به دستگاه قضایی در حال طی شدن است.

بعد از گفت و گو با داستان نظرآباد تصمیم گرفتم در روز‌های آینده پیگیر این‌موضوع شوم تا شاید خبر خوشی از دستگیری کلاهبرداران این پرونده مخابره شود، پرونده‌ای که بعد از آشنایی با مریم و شنیدن صحبت هایش ذهنم را درگیر کرده است و با خود فکر می‌کنم چرا احوال این روز‌های آرامستان‌ها، همزمان با اوضاع شهری دستخوش تغییر شده است؟ چگونه بازار مستغلات و بالاخره قبرخواری، در آرامستان‌ها رخنه کرده است؟

انتهای پیام /ج. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.