لطیفی: از فردا می‌توان استقلالِ فرهاد مجیدی را ارزیابی کرد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: پس از دیدار تیم‌های استقلال ایران - مقابل الاهلی عربستان می‌توان عملکرد فرهاد مجیدی را ارزیابی کرد.

علی لطیفی پیشکسوت استقلال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی استقلال مقابل الاهلی عربستان در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: با توجه به نتایج به دست آمده در هفته اول از لیگ قهرمانان آسیا هر ۴ تیم در گروه A به یک اندازه از شانس صعود برخوردار هستند. تیم استقلال در مقابل تیم الشرطه عراق به علت کمبود شناخت از حریف عراقی خود نتوانست همان تیم همیشگی باشد، اما فردا با شناخت کافی به مصاف حریف عربستانی می‌رود.

او افزود: با توجه به حضور مربیان برزیلی، فرانسوی و پرتغالی در فوتبال عربستان، فوتبال این کشور مبتنی بر مالکیت توپ، پاس‌های متوالی، حضور در زمین حریف و زدن ضربات آخر است. به همین دلیل استقلال در بازی فردا نباید بی‌مهابا بازی کند. باید در ۲۰ دقیقه ابتدایی به ارزیابی حریف بپردازد، برای گلزنی عجول نباشد و با تامل به حریف ضربه بزند.

پیشکسوت فوتبال در ارتباط با مصدومان تیم استقلال بیان کرد: مهم‌ترین قسمت یک تیم بازیکنان هستند که می‌توانند به مربی کمک کنند. مصدومیت از بزرگترین معضلات فوتبال است. باید به وضعیت غیر استاندارد تعداد مصدومان تیم استقلال رسیدگی شود.

او ادامه داد: در تیم استقلال شیخ دیاباته هم در زمان استراماچونی و هم فرهاد مجیدی نقش بسیار تعیین کننده داشت و محوریت تاکتیک این تیم بر دوش این بازیکن بود. مهدی قائدی و این بازیکن توانستند زوجی موفق را تشکیل دهند. کار قائدی در استقلال مانند محمد صلاح و نقش دیاباته هم مثل سادیو مانه در تیم لیورپول است. نبود این ۲ بازیکن می‌تواند مشکل بزرگی برای تیم استقلال ایجاد کند.

لطیفی درباره اختلاف کیفی بازیکنان اصلی و ذخیره در تیم استقلال اظهار کرد: سال گذشته تیم استقلال با وینفرد شفر مشکلی روی نیمکت و داخل زمین نداشت. اما امسال فاصله بین بازیکنان اصلی و ذخیره در تیم استقلال چه در زمان مربیگری استراماچونی و چه فرهاد مجیدی زیاد است. منظورم از فاصله زیاد، اختلاف کیفی میان بازیکنان نیست بلکه فاصله از نظر روانی و اعتماد به نفس است که برای این تیم مشکل ساز می‌شود. فرهاد مجیدی باید روی بعد روحی و روانی بازیکنان ذخیره کار کند تا در بازی‌های بزرگ دچار مشکل نشوند.

پیشکسوت استقلال در خصوص عملکرد فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی تیم استقلال اظهار داشت: به نظرم از فردا می‌توان عملکرد فرهاد مجیدی را ارزیابی کرد. در فوتبال پس از اینکه مربی جدید وارد یک تیم می‌شود ۱ ماه زمان می‌برد تا تفکرات او در تیم نقش ببندد بنابراین تفکرات فرهاد مجیدی در تیم استقلال از فردا نمایان می‌شود.

او در پایان گفت: ۳ امتیاز بازی فردا برای صعود تیم استقلال از گروه بسیار مهم است و باتوجه به استفاده از امتیاز میزبانی در دور برگشت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا این تیم می‌تواند امیدوار به صعود باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار